Inlägg från: modsey |Visa alla inlägg
  • modsey

Ledighet avslag

Jag hade kontaktat rektorn ni pratat med och fört en diskussion samt med barnets lärare. Förklarar att du tar ansvar för att uppgifter blir gjorda osv.

Hade de ändå aagt nej hade jag faktiskt åkt i alla fall.

• modsey
    Anonym (Varför?) skrev 2015-08-20 16:38:50 följande:

Varför väntar man inte med att resa när det är skollov!?

Det kommer ju ett sportlov kring den tiden du bokat resa för. Därefter kommer ett påsklov.

Anonym (Varför?) skrev 2015-08-20 16:38:50 följande:

Varför väntar man inte med att resa när det är skollov!?

Det kommer ju ett sportlov kring den tiden du bokat resa för. Därefter kommer ett påsklov.

Vi är en sån där jobbig familj som rest mycket utanför lov av olika skäl.

Svårighet att få ledigt från jobb är ett.....
  • modsey
    Anonym (T) skrev 2015-08-22 12:00:06 följande:

Känner några som ska åka på en veckas utlandssemester nu till solen med sina två barn nu nästa vecka. Nu är ju ett långt sommarlov över. De skulle åkt då tycker jag. Och skolan har börjat igen. Är för mig helt obegripligt att göra så. Lite wt-varning över det hela. Tycker jag. Inte fick de godkänd ledighet heller.

Wt varning. ...ehe....du vet att barnen har sommarlov betyder inte per automatik att mamma o pappa är lediga. Känner flera familjer dör föräldrar helt enkelt inte får ledigt samma veckor under sommaren. Så att då ta en vecka tillsammans är väl inte så svårt att förstå att de vill. Och att de då vill ta med sig deras barn !
  • modsey
    Anonym (T) skrev 2015-08-22 12:32:22 följande:

Mm. Den här familjen hade många andra semesterveckor de kunde åkt på under sommarlovet.

Jadåså då är det ju solklart att de är en Wt familj. ????
  • modsey
    Anonym (T) skrev 2015-08-22 12:52:34 följande:

Är ju skolplikt i Sverige. Något många föräldrar skiter i. Solbrännan är viktigare.

Ja det förstår du väl. Solbrännan gpr före mina barns skola????
  • modsey
    Anonym (T) skrev 2015-08-22 13:28:06 följande:
    Jasså. Synd.
    sen finns de ju en del av oss som kan både prioritera och genomföra våra barns skola på ett bra sätt och åka utanför lov emellanåt.
    Att inte alla kan det har jag respekt för, då det kräver ett föräldrarengagemang med barnens uppgifter. Men jag/ vi har klarat det.
  • modsey
    Anonym (T) skrev 2015-08-22 13:57:02 följande:
    Ok. Och vad tror du att barnens lärare egentligen tycker om det ? Det stör planeringen. Tänkt något på det?
    vet du det har faktiskt tagits emot positivt av de allra flesta de gånger vi rest och nej jag tror inte att de alla ljugit. Fråga precis min bror som är lärare ( över 15 år i yrket) och nej han säger att det faktiskt inte är ett stort problem om man inte vill göra det till ett.....( vilket han tillstyrker att en del av hans kollegor gör)
  • modsey
    Anonym (T) skrev 2015-08-22 14:10:44 följande:

Ok. Då är det ju lugnt. Kanske bara är du som avviker ifrån ordinarie lov. Men om väldigt många i en stor klass är lediga lite hur som helst blir det ju svårt. Och det är väl då rektorn bestämmer sig för att inte bevilja några ledigheter alls. Om det inte föreligger speciella själ. Åka kan man ju alltid göra. Men då står det olovlig frånvaro.

Nä jag har inte varit ensam i barnens klass att enstaka gånger ta ledigt utanför lov. Det har helt enkelt inte varit något problem och då har vi tre barn som nu gått ut skolan. Olika skolor och olika lärare
  • modsey
    Anonym (asta) skrev 2015-08-22 16:22:34 följande:
    Man kanske gör så i det land de kommer ifrån?
    Gud, jag är svenska och jag skulle åka om jag var TS och gått avslag. vad tusan har vilket land vi kommer i från med det här att göra???
  • modsey
    Anonym (asta) skrev 2015-08-22 16:56:01 följande:

Okej. Ja jag svarade på ett inlägg där personen berättade om ngn som åkt med barnen till hemlandet och då tänkte jag att alla kanske inte har respekt för skolan och dess regler och att det ev kan vara kulturellt betingat. Jag trodde att svenska föräldrar hade respekt för skolan men du har det inte.............? Okej. Jag hoppas du är ett tråkigt undantag och att du inte bråkar med läraren när din unge kommer efter.

Kan lugna dig med att vi alltid fått ok när vi sökt ledighet.
Svar på tråden Ledighet avslag