Inlägg från: Kine |Visa alla inlägg
  • Kine

Inte kallad till intervju

Kan ju vara så att de valt att tillsätta någon internt eller så hadde det en bättre sökande.

Bara för attnde lägger ut en annons kan de istället välja att gå vidare internt.

Har för mig att inom off.sektorn så måste man lägga ut annons även om man väljer att ta interna sökande. Kan även gäller flera företag.

• Kine
    Anonym (Q&A) skrev 2015-08-20 19:22:18 följande:

Bra frågeställning! Är också intresserad att höra om det finns någon som fått en sådan förfrågan när du varit med i rekryteringen.

Om det är en offentlig anställning bör det gå att överklaga beslutet. Då kan man ju också begära ut ansökningshandlingar och andra dokument. Jag var på väg att göra det en gång till ett jobb jag var mer kvalificerad till än den som tillsattes, men jag hann få ett annat jobb under tiden och sedan hann jag inte.

Fast vad är det för visst med att överklaga till ett jobb man inte ens kommit på intervju till? Att man inte ens kommit på intervju tyder på att man inte är nog kvalificerad. Inte har det företaget är ute efter.
  • Kine

Jag hade inte personligen kontaktat företaget om jag inte kommit på intervju. Däremot om jag kommit på intervju och fått nej hade jag nog mailat för att få återkoppling, om det var något jag gjorde fel och då kan ändra på.

Men du har ju inte ens kommit på intervju vilket tyder på att du inte var kvalificerad nog.

Svar på tråden Inte kallad till intervju