• Moulin

April 2016 stockholmsområdet

Nu verkar det som att man blir mamma i mitten av April för första gången. Anande graviditet bim -8 pga molvärken, men fick negativt på test. Gjorde ett nytt test bim -4 och fick ett svagt plus :)  Fortfarande tidigt, men jag räknar med att allt går bra! Inskrivning blir den 16 sept, sen blir det officiellt.

Det vore kul att hitta nya vänner att diskutera alla känslor och tankar med :)

Jag har mått mestadels bra men har konstigt nog fått en avsky för svamp (som jag normalt älskar att plocka och att äta, men nu kan jag inte ens titta på en svamp). Har ni känt av att smakerna förändrats?  

• Svar på tråden April 2016 stockholmsområdet
  • Moulin

Tack, och stort grattis själv :) hur har du känt dig än så länge? 

• Topcom

Hallå
    :) är gravid i v 8+0 och har bf 1 april! (Ohhnoo) hehe. Själv e jag 26 snart och min sambo är 27:)

• Moulin
    Topcom skrev 2015-08-21 22:33:15 följande:

Hallå
    :) är gravid i v 8+0 och har bf 1 april! (Ohhnoo) hehe. Själv e jag 26 snart och min sambo är 27:)

Ja det är upplagt för många april skämt :) Hur  känner du dig än så länge? Jag känner att det blivit lite bättre för mig, har blivit bättre på att äta mellan måltiderna för att hålla borta illamåendet.
  • Topcom
    Moulin skrev 2015-08-24 20:43:00 följande:
    Ja det är upplagt för många april skämt :) Hur  känner du dig än så länge? Jag känner att det blivit lite bättre för mig, har blivit bättre på att äta mellan måltiderna för att hålla borta illamåendet.
    Haha! Ja verkligen! Har en stackars kompis som hade sånt komplex för hennes födelsedag 1 april att hon 9/10 ggr alltid ljög o sa stt hon var född 2 april, haha!

Jag har varit trött. Skitjobbigt. Döjobbigt. Snorjobbigt. Mått helt ok annars, haft lite övergående illamående men ändå känts stadigt, så jag har kunnat jobba som vanligt vilket e skönt då jag inte vill säga något än.

Vart bor du? :)
  • Moulin
    Topcom skrev 2015-08-24 21:15:56 följande:
    Haha! Ja verkligen! Har en stackars kompis som hade sånt komplex för hennes födelsedag 1 april att hon 9/10 ggr alltid ljög o sa stt hon var född 2 april, haha!

Jag har varit trött. Skitjobbigt. Döjobbigt. Snorjobbigt. Mått helt ok annars, haft lite övergående illamående men ändå känts stadigt, så jag har kunnat jobba som vanligt vilket e skönt då jag inte vill säga något än.

Vart bor du? :)
    Haha, ja det blir till att knipa och ta det väldigt lugnt den 1a :) Samma här, går runt och känner mig lite sjösjuk, men inget som stör vardagen nåt värre. Har fått lite kommentarer på jobbet att jag verkar lite trött, men skyller på att det är nån förkylning som inte vill bryta ut.. Jag bor i Farsta med min sambo, du? ;)
  • Topcom
    Moulin skrev 2015-08-24 21:28:45 följande:
    Haha, ja det blir till att knipa och ta det väldigt lugnt den 1a :) Samma här, går runt och känner mig lite sjösjuk, men inget som stör vardagen nåt värre. Har fått lite kommentarer på jobbet att jag verkar lite trött, men skyller på att det är nån förkylning som inte vill bryta ut.. Jag bor i Farsta med min sambo, du? ;)
    Haha ja! Den får inte komma 1 april, stackarn! Ska på ul imorgon så jag hoppas att jag kanske får ett nytt bf-Datum! Hehe men inga garantier finns ju! Skönt att dom ändå märker det på ditt jobb, kan säga att på mitt jobb grottar man in sig så mycket i sig själv att man inte ens märker av dom andra, ganska trist :/

Jag bor i vällingby med min sambo och två barn :) så detta är trean! Har du någon känsla om det är en tjej eller kille då?:)
  • Moulin
    Topcom skrev 2015-08-25 17:32:48 följande:
    Haha ja! Den får inte komma 1 april, stackarn! Ska på ul imorgon så jag hoppas att jag kanske får ett nytt bf-Datum! Hehe men inga garantier finns ju! Skönt att dom ändå märker det på ditt jobb, kan säga att på mitt jobb grottar man in sig så mycket i sig själv att man inte ens märker av dom andra, ganska trist :/

Jag bor i vällingby med min sambo och två barn :) så detta är trean! Har du någon känsla om det är en tjej eller kille då?:)
    Fy vad trött jag varit senaste dagarna, har tänkt sätta mig vid datorn, men har somnat istället :( Dumt att inte FL appen fungerar så bra.. Hur gick det, blev det nytt datum? Har ingen känsla alls, tycker det känns så overkligt att ens vara gravid :) Själv då, eller ni kanske fick veta på UL? Då har du lite koll i alla fall, jag känner mig väldigt vilse, glömmer bort mig ibland och tänker att det vore gott med ett glas vin, men lika snabbt kommer jag på att det där vinglaset är väääldigt långt borta. Jag ska på inskrivning 16/9.. längtar till att få det svart på vitt och berätta för alla. Har ni berättat för många än?
  • Topcom
    Moulin skrev 2015-08-29 13:06:02 följande:
    Fy vad trött jag varit senaste dagarna, har tänkt sätta mig vid datorn, men har somnat istället :( Dumt att inte FL appen fungerar så bra.. Hur gick det, blev det nytt datum? Har ingen känsla alls, tycker det känns så overkligt att ens vara gravid :) Själv då, eller ni kanske fick veta på UL? Då har du lite koll i alla fall, jag känner mig väldigt vilse, glömmer bort mig ibland och tänker att det vore gott med ett glas vin, men lika snabbt kommer jag på att det där vinglaset är väääldigt långt borta. Jag ska på inskrivning 16/9.. längtar till att få det svart på vitt och berätta för alla. Har ni berättat för många än?
    Men åååh på tal om appjäveln hade jag skrivit ett långt medelande som försvann! Morr!! Jag fick nytt bf andra april, skönt att förhoppningvis slippa 1 april-skämt resten av graviditeten (men nog kommer jag inte undan helt ). Fick inte veta kön, barnet ser ut som en snögubbe nu typ, fast en boll för huvud och en för kropp, hehe. Får nog räkna med kön tills rul om två månader ca. På onsdag har jag inskrivning och min bm har erbjudit mig att göra kub. Tror nog jag kommer göra det :) hur ska du göra?
  • Topcom
    Moulin skrev 2015-08-29 13:06:02 följande:
    Har berättat för mamma då vi umgås rätt mycket och jag orkar inte komma med undanflykter hela tiden när hon frågar om jag vill ha vin osv. Sen är det ett par kompisar som vet. Just nu ser jag bara fet ut och inga kläder passar :( eftersom det är trean är mina magmuskler också ganska förslappade så jag ser verkligen ut som en deg ;( längtar tills jag slipper skämmas och kan ha riktiga gravidkläder på mig!
Svar på tråden April 2016 stockholmsområdet