Topcom skrev 2015-10-19 19:39:51 följande:
Just gällande KUB sa vi båda att vi kommer gå vidare med utredning om det skulle visa dåligt resultat, precis som ni. Nu känns mitt resultat typ skitdåligt i jämförelse med ditt, hehe, men jag känner mig nog lugn ändå:)) Litar på att barnmorskan hade sagt något om hon var orolig ^^,
Åh tycker synd om dig när du bara kunde äta pastan! Vad tråkigt! Tycker att allt innehåller något som man inte får äta, är det inte ost är det gravar lax. Är det inte gravad lax är det parma. Vad guld att ha en kille som har jobbat som kock med typ världens godaste maträtt. Jag har försökt göra det tt par gånger själv tidigare, men det är lixom svårt att få till det så att rätten blir helt hundra. Sen är det rätt dyrt =/ Jag, precis som du, älskar wasabin. Lax är gott men inte alltid helt nödvändigt. Men är fantastiskt att äta avocadon också. Nu blev jag typ galet sugen ;) Känner att jag har blivit hungrigare dem senaste veckorna vilket visst är rätt vanligt nu,enligt gravidappen.
Jag har typ fem appar på mobilen där man kan följa barnets utveckling och det är två grejer som stör mig så mycket. Det ena är att det alltid stor olika på alla appar. På den ena appen är barnet 10 cm långt, den andra appen säger att det är typ 18. Man ba eeh??? helt logiskt..not.
Den andra grejen är att apparna beskriver hur kroppen kan (ska) kännas i de olika veckorna. Till exempel var det ett jäkla tjatande om illamåendet i början. och det var verkligen varje vecka de poängterade det. Det gjorde att jag kände mig onormal och stressad som slapp det :( nu har det tjatats om sparkar i två veckor i rad. "Särskilt vanligt är att man känner sparkar ju fler barn man har fött sen tidigare". TROR DU ATT JAG KÄNNER NÅGOT? NÄÄÄÄÄJ!!
Buhuuuu ska inte läsa dom där jäkla apparna:(((((
Vi har en brio go från 2012 som jag funderar på att ha till nästa kiddo. Den är dock rosa och om det blir en kille kommer den säljas, hehe. Min dotter har tyvärr stått upp i vagnen och hoppat så sittplattan har spruckit. Jag ska försöka se om jag kan köpa en ny=/
Vi har alltid varit mycket noga med att barnen ska sova i egen säng, mycket beror det på att vi bara har en 1,60 säng och jag känner inte att jag sover bra när jag har ett barn mellan oss. Nu springer förvisso vår son in till oss var och varannan natt men de gånger han kommer så går jag över till hans säng. Jag fasar lite för de situationer när jag kanske ligger i sängen och ammar och han ska komma över. Alltså det kommer inte GÅ att han kommer in till oss då=/ Han är nu inne i en period då han vaknar verkligen varje natt och säger att han är räd. Jättejobbigt att höra honom gråta för att han så gärna vill sova i vår säng:( Sen vet jag inte hur mycket som är krokodiltårar och hur mycket som är allvar, svårt o säga...
Jag har sett att folk har börjat snegla på min mage men ingen har vågat säga något om inte jag säger först. Hehe, dem tror väl typ att det är osynligt att jag ser att de kollar på mig, sen på magen och sen på mig igen;) På min arbetsplats är alla så unga så jag tror att det här med barn känns rätt främmande för dem. Det gör väl att jag hoppas att man får ha magen ifred. Men om de vill klappa så får dem, jag stör mig inte om de känner sig sugna:P hoho.
I lördags hade vi en klasskompis till wille och hans föräldrar över. På söndagen packade vi ihop utemöblerna och satte över pressening (Hur stavas det??). Sen vek jag typ fyra ikeakassar tvätt, en vecka sen senast, hehe. Hur går det med husletandet? Var kikar n?:)
Hahaha, ja apparna gör mig galen också! Har inte kunnat stänga byxorna på några veckor, och sen läser man att ungen inte ens kommit över blygdbenet.. :( men jag tycker verkligen att det syns att det är en gravidbula när jag är naken, den ser så spänd ut i jämförelse med hur den brukar se ut :) Jag tyckte att det var jobbigt när man googlade "inget illamående gravid" och fick upp historier om att om man fått MA så minskade hormonerna och då även illamåendet.. Kände mig lite sjösjuk till ca v-10-11, sen har jag mått bra :)
Jag var inte alls beredd på ett så bra resultat, men det hon sa var att större risk än 1/200 räknas som hög, så ni hade väldigt bra resultat också!
Har du varit nöjd med Brio go? isf känner jag mig ännu säkrare :)
Ja, vilken omställning för barnen med ett till syskon som ska ta både uppmärksamhet och platsen i sängen, det kan inte vara lätt..
Jag hoppas att jag kan amma, men jag gjorde en bröstförminskning när jag var runt 23, och då sa läkarna att det är ungefär fiftyfifty.. Men hoppas :)
Vi packade också in möbler och parasoll, känns så definitivt att sommaren är slut.. Lite deppigt.
Vi kollar på lite allt möjligt, men jag är så sugen på att köpa tomt och bygga hus, så det vi tittade på var ett modulhus. Har inte ens en tomt, men jag gillar att gå och titta så att man vet vad man vill ha när det är dags :) Vi bor i ett radhus där vi har två rum till barn och ytterliggare ett som inte riktigt räknas som rum, men har fönster och skulle kunna användas som ett. Men just nu är det bara kul att drömma :)