• Anonym (Elsa)

vad bajsade jag ut`??

Nu måste jag vända mig till den enda säkra källan till kunskap eftersom medicinen (läkarna) har svikit mig. 

Varning, lång och äcklig text!

Sammanfattning:
    Jag tittar ofta i toastolen av vana, och jag tror inte att jag är den enda, så alla frågor om varför jag gör det kan vi hoppa över. 
    Allt började för några veckor sedan då jag hade bajsat och tittade ner och tyckte mig se någonting annorlunda.. Det såg ut som en slags mask mitt i allt bajs, men det kunde det ju inte vara så jag spolade och sa till mig själv att om det händer igen så ska jag tänka på det.

Sagt och gjort, det gick flera toalettbesök utan att det hände igen och dessa var normala så jag glömde bort denna händelse, fram till den hände igen!!!

Jag hade spolat och då såg jag till min förskräckelse att någonting låg kvar och flöt i toaletten.. Det såg ut som en halvt genomskinlig/halvt vit daggmask som var död och hade rullat ihop sig. 

Jag rullade ihop toalettpapper och petade på den och jag lovar att det såg ut som att den skulle hoppa upp och attackera mig vilken sekund som helst!!
    Jag ringde 1177 för att fråga vad jag skulle göra, det kändes mest rätt att spara den i en mugg, men hon övertygade mig att vc inte ville ha den, och eftersom den skrämde mig så mycket spolade jag bort den... MITT STÖRSTA MISSTAG!!

Jag har sedan varit till vc och gjort urinprov som var normalt och avföringsprov för att kolla efter parasiter men det var också NORMALT!! 

Nu är jag så rädd att detta ska ske igen, samtidigt som jag VILL att det ska ske, för då ska jag ta bilder på det och skopa upp det ur toaletten och lämna till vc så att de får förklara för mig vad tusan som kommer ur min kropp!!

Men till den dagen, är det någon som har några tankar eller ideer?

De bilder jag har hittat på maskar så var spolmask mest lik så får ni en bild..

• Svar på tråden vad bajsade jag ut`??
  • Anonym (varför???)
    Anonym (Elsa) skrev 2015-08-21 14:52:30 följande:
    Inte för att vara elak men HUR FAN TROR DU ATT JAG KÄNNER? !!?!

Det har lugnat ner sig nu för det var ju kanske en-två veckor sedan sist, men känslan av att någonting som en gång har varit levande har kommit ut ur min kropp!! (Det är bara okej om det är en bebis)

Jag blev ju inte lugnare då kvinnan på 1177 lät lika äcklad och förskräckt som jag..

Spolmask är min bästa gissning, men borde de inte ha hittat något i proverna då? De tog ju prover efter parasiter och den räknas som parasit..

Men vad gör jag om det inte är spolmask?
    Jag har haft springmask så jag vet hur det känns att nåt en gång levande har kommit ut ur ens kropp (som inte är en bebis, då). Men spolmask är ju värre eftersom man kan bli dålig av det. Om det borde ha visat sig i prover eller inte hoppas jag att sjukvården kan svara på och jag tycker nog att det är sjukvården du ska vända dig till, är du inte nöjd med deras svar får du söka en "second opinion", men fortfarande inom sjukvården.

Mitt andra råd är att googla på "mask i toaletten", kanske både på svenska och engelska, men var beredd att stålsätta dig på äckliga bilder... ifall du hittar någonting du känner igen kanske du kan ta del av någon annans erfarenhet av samma problem.

Om det inte är spolmask... så länge det inte händer igen och du inte känner dig sjuk, kanske det rätta är att glömma och gå vidare?
  • Anonym (varför???)

Det har lugnat ner sig nu för det var ju kanske en-två veckor sedan sist, men känslan av att någonting som en gång har varit levande har kommit ut ur min kropp!! (Det är bara okej om det är en bebis)

Jag blev ju inte lugnare då kvinnan på 1177 lät lika äcklad och förskräckt som jag..

Spolmask är min bästa gissning, men borde de inte ha hittat något i proverna då? De tog ju prover efter parasiter och den räknas som parasit..

Förresten jag ändrar mig, googla på spolmask bara och titta om du känner igen den. Det står på vårdguiden att man bara behöver beskriva symptomen för läkare för att få diagnos, medicinen heter vermox och är receptbelagd:
    www.1177.se/Vasterbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Spolmask-hos-barn/
  • Anonym (Slem?)

Men det kanske bara var slem?

Har sånt någon gång biland och det är slemtrådar, kan hända om jag är hård i magen t ex och det är inte mask utan slem, men ser lite ut som det i toastolen.

• Anonym (Elsa)
    LaLola skrev 2015-08-21 17:48:09 följande:

Nåt sånt här då?

maskimagen.se/binnikemask-bandmask/

Jag har själv tittat på detta. Jag undrar mest om en binnikemask kan komma ut i delar och om bilden där var en kraftig förstoring iom att man ser varje "lager" av masken så att säga. .
  • Anonym (Haft mask)

Binnikemaskar kan komma ut i delar. 
    Jag har haft spolmask, det var en nära-döden upplevelse. Började klia där bak när jag satt och kollade på tv, så jag gick på toa...och ut ur baken sticker ut 5 cm mask som ringlar fram och tillbaka. Tar tag i den, slänger ner den i toan, och hela masken är 25cm lång, brunaktig och spetsig i ändarna... tjock som en blyertspenna. Petade på den med pinnen jag har för att bända upp vattenlåset, och den var alldeles hård i konsistensen. Ringde VC dagen efter, sköterskan sa "men gud vad äckligt, du skojar"... Sedan ringde läkaren upp, frågade hur jag mådde, och skrev ut vermox. Jag sov i hårt knutna pyjamasbyxor länge efter det där, och några fler maskar har ajg inte sett, tre år sedan nu. 

• Anonym (Haft mask)

En spolmaskhona lägger ett par hundra tusen ägg om dagen, så man kan ju tycka att de borde ha hittat ägg. Eller så åt du bara manliga ägg? Jag blev förmodligen smittad genom att äta jordgubbar importerade från Egypten och Marocko, där man får gödsla med latrin......... urk.... 

• Anonym (Elsa)

Haft mask: Det är ju det jag menar, dom borde ju ha hittat någonting. .

Sköterskan reagerade likadant då jag pratade med henne. . Pga tror jag inte att det är det vanligaste. .

• Anonym (Elsa)

Glömde skriva att det kliar inte bakom stjärten.. Det kan göra det någon enstaka gång men jag tror att det beror på att jag har torkat mig dåligt då, alt hår som skaver.. (vill verkligen inte ha mask)

Jag tror att det kliar för alla någon enstaka gång, men det kliar aldrig varje dag eller hela dagen eller så. .

• LaLola
    Anonym (Elsa) skrev 2015-08-21 18:31:03 följande:
    Jag har själv tittat på detta. Jag undrar mest om en binnikemask kan komma ut i delar och om bilden där var en kraftig förstoring iom att man ser varje "lager" av masken så att säga. .
    Japp det kan den göra.
  • Anonym (lm)

Likmaskar, du är antingen död inombords eller ätit något ruttnande du hittat ute.

• Anonym (Elsa)

Petteri J: jag har nu googlat tarmavlagringar, och då hamnade jag på tarmplack (vet inte om det är samma sak) men det verkar vara omdiskuterat om det ens är en verklig grej. .

Det som kom ut ur mig såg ut som en varelse, inte som något som hade en förklarlig anledning.

Den var inte luden eller något (jag tänker om det ska vara tarmludd-ludet) utan såg helt len ut..

Då jag satt och petade på den så kändes det ut som att den skulle hoppa upp och attackera mig vilken sekund som helst.

Lm: haha, likmaskar, ja, jag äter ju som jag vill så.varför inte? Om det inte hade varit för att fom var alldeles för små..

• Starkast

Eftersom dina provsvar för parasiter osv är negativa låter det troligast att det rör sig om slem. När slem kommer ut kan det se ut som långa vita maskar.

Tarmen producerar hela tiden slem för att få fram avföringen i tarmen och ibland blir det "rester" som kommer ut ensamt. I vissa fall kan det tyda på inflammation i tarmen, men då har man även grymma buksmärtor samt att det hade visat sig på blodproverna.

Så länge du inte har andra symptom så var nöjd med att proverna är negativa.

• Anonym (Been there!)

Jag fick för mig att jag hade mask en gång också. sen började jag inbilla mig att det kom upp i halsen o massa äckligt. Men det var visst bara tarmslem delar (eller köttdelar som inte smält i magen) som hade rullat ihop sig och såg ut så. Skäms Jag var väldigt äcklad och orolig. men jag fick iallafall en behandling eftersom jag var hysterisk. men till mitt förtret så slutade inte de här konstiga maskarna komma eftersom jag inspekterade mitt bajs supernoga! Så jag fick tjata till mig en till behandling. Sen gav jag upp liksom eftersom det inte försvann. Så än idag ca 10 år efter den händelsen har jag kommit över det och insett att det inte var något Drömmer
  • Anonym (Tomat)

TS, du har inte ätit något som har ett vitaktigt skal? Ibland har kroppen svårt att bryta ner saker, och just skal kan komma ut som långa "maskar". Tomatskal t.ex. kan komma ut i strimlor.

• Anonym (Slem?)

Gå vidare i livet och lämna det här bakom dig.

• Alvina
    Anonym (Haft mask) skrev 2015-08-21 18:46:13 följande:

Binnikemaskar kan komma ut i delar. 

Jag har haft spolmask, det var en nära-döden upplevelse. Började klia där bak när jag satt och kollade på tv, så jag gick på toa...och ut ur baken sticker ut 5 cm mask som ringlar fram och tillbaka. Tar tag i den, slänger ner den i toan, och hela masken är 25cm lång, brunaktig och spetsig i ändarna... tjock som en blyertspenna. Petade på den med pinnen jag har för att bända upp vattenlåset, och den var alldeles hård i konsistensen. Ringde VC dagen efter, sköterskan sa "men gud vad äckligt, du skojar"... Sedan ringde läkaren upp, frågade hur jag mådde, och skrev ut vermox. Jag sov i hårt knutna pyjamasbyxor länge efter det där, och några fler maskar har ajg inte sett, tre år sedan nu. 

Fy fan!
Svar på tråden vad bajsade jag ut`??