Inlägg från: jonnashus |Visa alla inlägg
  • jonnashus

Galonkläder Overall

Verkar diskuteras en hel del huruvida man kan ha galonkläder och overall när man går i skolan, overall har bara yngsta här nu men båda mina har fortfarande galonisar i skolan och det funkar toppen. Är vi ensamma om det? Hur gör ni?

• Svar på tråden Galonkläder Overall
  • jonnashus

Här är det nog vanligare med galonisar än overall på lågstadiet och även i fyran...

• jonnashus

Ja det måste vara väldigt olika, 11 åringen springer runt i galonisar men har dock inte overall, har dina barn oxå galonisar?

• jonnashus
    Victor och killarna skrev 2015-09-04 01:14:32 följande:

Ja trettonåringen hade klassiska galonisar tills han var kanske 10, 11 och 8 åringarna kör galon men inte med hängslen (hängslen är ju töntigt av någon anledning)Skäms

Ja du verkar visst vara väldigt olika, här används hängselbyxor, praktiskt och bra tycker de
  • jonnashus
    Harmagedon skrev 2015-10-23 16:07:07 följande:

Min sjuåring vill väldigt gärna ha overall i vinter med. Han kan dra på sig sin från förra året så jag köpte nytt tvådelat som jag tycker är smidigare när vi ska åka skidor. Vi behöver ändå ha en vinterjacka för de tillfällen man åker bil och bara går in och ut korta stunder.
    Fodrad galon gillar han. (Didriksson boardman?) men vanliga galonisar är inte lika bra som skalbyxor. Hängslen är däremot ascoolt! Kan ha att göra med att vi har hängslen på skidbyxorna.

Kör overall så länge han vill, hängslen gillas här med
Svar på tråden Galonkläder Overall