Börsen sjunker. Hur gör ni?
Hur mycket har ni i fonder?
Är ni rädda att ni ska förlora era pengar?
Hur mycket har ni i fonder?
Är ni rädda att ni ska förlora era pengar?
Mycket,
150 000 i fonder. Kliver ur om värdet sjunker mer än 5%.
Runt 7 miljoner i direkta aktier. Alla köpta i år så det är onekligen lite väl spännande...
150 000 i fonder. Kliver ur om värdet sjunker mer än 5%.
Runt 7 miljoner i direkta aktier. Alla köpta i år så det är onekligen lite väl spännande...
Sitter still men kollar om
Något verkar falla extra tok o behöver ändras.
Det har hänt för mig flera ggr att börsen sjunkit och att det tar flera år att komma tillbaka till samma värde. Inte så kul näran kunde haft de pengarna till något roligare.
Jag vet att man inte ska gå in med mer än att man kan avvara dem för en längre tid,men det känns ändå lite surt
Det har hänt för mig flera ggr att börsen sjunkit och att det tar flera år att komma tillbaka till samma värde. Inte så kul näran kunde haft de pengarna till något roligare.
Jag vet att man inte ska gå in med mer än att man kan avvara dem för en längre tid,men det känns ändå lite surt
Om du är så kortsiktig kanske det är lämpligare med någon annan investering än aktiefonder?
Viktade om för ett tag sen mot mera hedgefond och blandfond.
å andra sidan har du väl också tagit del av uppgångar då, vilket du inte kunnat göra om du stått utanför.
Har du nån strategi?
Ehum,
Vad för svar vill du ha isåfall? I % eller kr? Är det långsiktigt sparande eller kortsiktigt? Eller kanske pensionsspar? Räntebärande, aktie, obligation eller kanske rent av indexföljande fonder?
Nog med bäsigheten men fundera på vidden av frågorna som ställs . I vilket fall har jag gett upp aktieklippen och går på lite en lite långsiktigare satsning. Jag tycker Jan Bolmeson skriver en hel del intressant här : rikatillsammans.se/sa-kan-du-bli-rik/
Jag kör en variant av hans rika tillsammans portfölj, men inget fysiskt guld/silver. Så jag tänker inte sälja utan fortsätter investera och balansera portföljen utifrån hur börsen går... I teorin ska det göra att allt går bra (på lång sikt) men det lär ju visa sig.