Anonym (Hemlisen) skrev 2016-03-24 15:34:43 följande:
Hej, jag har bf 20 maj och väntar en liten pojk. Har en son på 2 år. Jag jobbar fortfarande, heltid, men börjar känna att man nästan inte orkar med att jobba. Känner mig så otroligt stor och klumpig.
jag har haft sammandragningar sen vecka 27-28
Vissa dagar oftare än andra. Både milda och lite starkare sd. Ibland får jag så ont att jag inte kan röra mig. Inte nog med det, sen en vecka tillbaka jar kag även börjat känna extrem smärta i mina fötter. Det spelar ingen roll hur länge jag ligger med fötterna högt, smärtan kommer tillbaka efter ca 30 sek efter att jag ställt mig upp igen.
hur mår du annars?
Jag tycker att tiden bara flyger iväg. Känns som om det var igår jag plussade.
Shit, stark du är som jobbar på!! ????
Har haft ett antal sammandragningar, o har fått sådär ont som du beskriver två av de gångerna, men släpper efter en kort stund bara man slappnar av! ????
Förstår känslan med fötterna. Rör jag på mig är det exakt samma med mig. Testa att be någon om fotmassage, eller spola kallvatten. Tycker de två funkar hyfsat! ???? o ha alltid bra inneskor inne (exv birkenstock eller ngn annan bra sko).
Sedan jag slutade jobba och fått anpassa dagarna efter vad min kropp klarar så tycker jag att jag mår mycket bättre! Mer kvalité på livet kan man säga.
Tycker verkligen att tiden bara springer!!