Pell skrev 2016-04-08 08:11:59 följande:
Kommer inte ihåg vad och hur mycket jag packade i förra BB väskan.... Hjälp, vad kommer ni att ta med och hur mycket? Sist vart vi kvar totalt 4dagar pga helg (=ingen barnläkare som kunde göra testerna man ska göra innan man får åka hem)
Planerar också att åka hem samma dag som de andra två gångerna, vi har ju alltid barnläkare närvarande så det är inga problem, dock kan man ju få vänta några timmar längre om det är en helgdag då läkaren har jour (vilket vi råkade ut för förra året då dottern föddes på Kristi himmelsfärd :P) sen beror det ju på vad som sjukhuset håller med också, vad man får låna där osv, vissa sjukhus erbjuder ingenting medan båtar har väldigt mycket.
Min väska kommer innehålla: hygienartiklar till mig, såsom tandborste, tandkräm, duschtvål, schampoo, balsam, handkräm, ansiktskräm o lypsyl, deo, parfym, hårborste. Mjuka sköna kläder till mig, två ombyten (just in case), samt två ombyten till bebis, dock i 44 eftersom 50 var på tok för stort för dottern förra året - trots att hon faktiskt var stor (4020g o 53cm) så satt 50 som ett tält :P de kör på "hud mot hud" på vårt sjukhus så kläderna är bara till hemfärd, förutom bomullsmössa då. Mysig filt o snutte till bebis, innetofflor till mig, amningsinlägg. iPod o minihögtalare samt lite snacks o energidryck till förlossningen... Kommer säkert på mer "småsaker" när jag väl packar :P