• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Anonym (Orolig)

Oj en hel vecka? Men hur blödde du som och hade du ont någonstans??

Ifall det är missfall hur snabbt försvinner hcg ur urinen då?

Sundaymorning skrev 2015-09-15 18:50:06 följande:

Det behöver det absolut inte vara! Med min första blödde jag en vecka i streck och det var inget Åk in och kolla! Ångrar att jag inte stillade min oro.

• Anonym (Orolig)

Å i vilken vecka var det sundaymorning?

• Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 19:08:21 följande:

Oj en hel vecka? Men hur blödde du som och hade du ont någonstans??

Ifall det är missfall hur snabbt försvinner hcg ur urinen då?

Japp, kom inte så mycket men en vecka. Måste ha varit v 4-5 då.

Ingen aning? Känns som att MF borde göra jätteont?
  • anja1661

Igår berättade jag för min chef. Blev skitfånig och började nästan gråta när jag berättade. Haha! Men hon tyckte att det var roligt och tog det bra. Därefter berättade jag för mina kollegor och alla gratulerade och blev glada :)

Idag hade jag mina vanliga jeans på mig och vid lunch var jag tvungen att knäppa upp knappen och dra ner gylfen helt. När jag sen skulle knäppa dem då gick det inte!!! Jag fick inte igen byxorna under resten av dagen! Nu blur det leggings och inköp av mammabyxor framöver :)

Är det nån som vet om det är ok att bada tunna? Tänkte på värmen... Ska till gekås med syrran och mamma om en månad och vi har bokat tunnan med tillhörande korvbricka :)

• Anonym (Orolig)

Okej för jag är vecka 5 , gör inte särskilt ont ( mer än i vaden men de kan ju inte ha med de att göra) visst lite lite ont gör de på högersida .. Men

Vad det klarrött? Eller bara bruna flytningar typ?, ursäkta mina frågor men man vill ju som trygga sig med något.

Sundaymorning skrev 2015-09-15 19:46:37 följande:

Japp, kom inte så mycket men en vecka. Måste ha varit v 4-5 då.

Ingen aning? Känns som att MF borde göra jätteont?

• Anonym (Orolig)

Sundaymorning

Hur hade du det med grav.symptom?

• Myyslii

Här händer det grejer :D Vad roligt att så många har hittat hit! Stort grattis till oss alla. :D

Var på vul idag pga smärta.. De hittade inte någon bebis först så de förberedde mig på att de inte hade gått vägen men de letade lite till och fann en liten böna långt in i ena hörnet så att säga hihi på 10,8 mm med bra hjärtslag. Puuuuh vad skönt de var. Den lilla var bara blyg. ^^ Vart lite bakåtflyttad så fick beräknat bf 30 april men jag stannar här iaf. Gick över 10 dagar förra grav. ;)

Har haft HEMSKT illamående knappt av denna värld. ;(

• majbebis2016
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 18:49:00 följande:

Idag blöder jag :(

Antar att de är missfall trots att det ej gör ont?

Behöver absolut inte vara missfall. Jag började blöda i v6, och blödde 10-12 veckor efter det och allt såg normalt ut hela tiden.

Fick missfall i v18 MEN de hade inget med blödningar att göra! :)
  • Nostalgity
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 18:49:00 följande:

Idag blöder jag :(

Antar att de är missfall trots att det ej gör ont?

Jag är i v 4+5 idag och för 3 dagar sen blödde jag rosa och rött blod hela fm, haft lite bruna flytningar sen dess...men jag är fortf gravid. Så det behöver inte betyda något ont
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 20:00:49 följande:

Sundaymorning

Hur hade du det med grav.symptom?

Just då hade jag inga tror ja, vart illamående runt v 6 Det var både rosa, klarött och tillslut brunt (ursäkta äcklet)
Svar på tråden BF maj 2016