• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Snorkfraken91

Jag måste hoppa ur gruppen. Precis som jag trodde fanns det en anledning till att mitt test blev svagare och mina symtom minskade. Igår upplevde jag en smärta i livmodersområdet som var utom denna värld, blev ett enormt tryck neråt. Det höll i sig en timme, jag låg i fosterställning och grät. Ringde 1177 när det hade lugnat sig, de sa att om jag börjar blöda eller får så igen bör jag åka in. En timme senare var det blod på pappret. Åkte till akuten, fick vänta fyra timmar. Läkaren hittade inte ens spår av hcg i varken urin eller blod och två dagar innan fick jag ju gravid 2-3 veckor på ett test. Kändes som hon ifrågasatte mig och trodde att jag hittade på att jag varit gravid. Hon menade att de kan vara falskt positiva, men förklarade att jag tagit med stickor också varav alla fyra blivit positiva. Dock kollade hon med ul och livmoder + äggstockar såg fina ut. Nu kommer det liiite liiiite blod, vill bara att "mensen" nu ska komma igång på riktigt så vi kan börja om på ny kula. Jag var nojig innan, men nu kommer jag aldrig kunna slappna av. Läkaren tyckte inte heller man skulle få upp förhoppningar innan vecka 13, det är ju omöjligt att inte få det. Grät hela natten. Hoppas det går bättre för er alla! ??

• Ringen

Hej! Får jag vara med här? Plussade i morse och har beräknad BF den 25 maj om jag har räknat rätt. Vi har två barn sedan tidigare (födda 2011 och 2014). Jag fick missfall i vecka 6 i somras men nu är vi så att säga på banan med bebis igen. Jag är 32 år och bor i strax söder om Stockholm. Vilka är ni?

• mariafii
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-18 08:20:03 följande:

Jag måste hoppa ur gruppen. Precis som jag trodde fanns det en anledning till att mitt test blev svagare och mina symtom minskade. Igår upplevde jag en smärta i livmodersområdet som var utom denna värld, blev ett enormt tryck neråt. Det höll i sig en timme, jag låg i fosterställning och grät. Ringde 1177 när det hade lugnat sig, de sa att om jag börjar blöda eller får så igen bör jag åka in. En timme senare var det blod på pappret. Åkte till akuten, fick vänta fyra timmar. Läkaren hittade inte ens spår av hcg i varken urin eller blod och två dagar innan fick jag ju gravid 2-3 veckor på ett test. Kändes som hon ifrågasatte mig och trodde att jag hittade på att jag varit gravid. Hon menade att de kan vara falskt positiva, men förklarade att jag tagit med stickor också varav alla fyra blivit positiva. Dock kollade hon med ul och livmoder + äggstockar såg fina ut. Nu kommer det liiite liiiite blod, vill bara att "mensen" nu ska komma igång på riktigt så vi kan börja om på ny kula. Jag var nojig innan, men nu kommer jag aldrig kunna slappna av. Läkaren tyckte inte heller man skulle få upp förhoppningar innan vecka 13, det är ju omöjligt att inte få det. Grät hela natten. Hoppas det går bättre för er alla! ??

Jätte ledsen för din skull :( tråkigt med sådant bemötande. Hoppas ni snart är igång igen. Jätte svårt att inte ha förhoppningar tidigt
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • m2b
    Ringen skrev 2015-09-18 08:42:56 följande:

Hej! Får jag vara med här? Plussade i morse och har beräknad BF den 25 maj om jag har räknat rätt. Vi har två barn sedan tidigare (födda 2011 och 2014). Jag fick missfall i vecka 6 i somras men nu är vi så att säga på banan med bebis igen. Jag är 32 år och bor i strax söder om Stockholm. Vilka är ni?

Men åh låter som jag. Bf 24. Två barn, födda 2011, 2014. Missfall i maj i vecka 6, 35, så liiite äldre då :). Häftigt

Grattis!!
  • Allies

Hej!

Jag väntar nr 3 med bf 17 maj. Jag är 32 år och har 2 pojkar födda 2010 och 2008. Jag vågar inte riktigt ta till mig graviditeten den här gången då jag känner mig väldigt orolig över mf. 

• annapannajohansson

Hej!

Väntar nummer 2 med bf 19 maj ???? Har en liten kille sedan Innan som är född 2014. Nu håller vi tummar och tår för att allt skall gå vägen.

• Majorie

Var på VUL idag i 7+2 och fostret var perfekt stor och vi fick se ett pickande litet hjärta. Väldigt skönt att få se!

• EmPe
    Majorie skrev 2015-09-18 13:31:05 följande:

Var på VUL idag i 7+2 och fostret var perfekt stor och vi fick se ett pickande litet hjärta. Väldigt skönt att få se!

Grattis, så härligt:)
  • Novembersmile
    Majorie skrev 2015-09-18 13:31:05 följande:

åh vad roligt.. jag har mitt vul om 2 veckor. är i v, 8+1 då.
    BF 2016-05-14
  • myownworstenemy

29 år. Väntar första barnet. BF 24:e maj. Hoppas att allt ska gå bra!

Fick idag tid till inskrivning i vecka 9+3. Det känns lite sent. Samtidigt är det kanske skönt när man väl har varit där eftersom det är närmare vecka 12.

Gör man alltid VUL på inskrivningen? Jag antar att de på något sätt säkerställer att fostret lever i alla fall?!

Svar på tråden BF maj 2016