• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    Lizz85 skrev 2015-09-24 19:26:09 följande:

Ni som jobbar på fsk hur tänker ni kring att berätta?

När och hur?

Jag är väldigt trött och väldigt hungrig jämnt. Måste äta för att inte må illa. Sen är jag trött trött trött...

Än så länge har jag hållit det i smyg. Idag skyllde jag tröttheten på förkylning.. ont i huvudet har jag med på eftermiddagen, och blir ju inte bättre av högljudda barn!

Är bara i vecka 7+1 idag.. Hade hoppats på att hålla det hemligt fram till vecka 12 typ...

Jag jobbar på förskola. har ännu inte sagt något men har tänkt snart göra det. Men jag har inte varit så trött eller inte orkat något så tänkte jag väntar lite, jag är i vecka 7 (6+1). men innan vecka 12 har jag tänkt att berätta iaf :) Får se när det blir.
  • MakeitHappen
    Sajocawa skrev 2015-09-24 20:21:44 följande:
    eh... JA! väldigt jobbigt när man är skitnödig men verkligen inte kan få ut nåt! Obestämd Jag har visserligen inte varit så duktig på att äta extra "lösande" mat, så kanske borde göra det innan jag sätter mig och klagar.. Tungan ute 
    haha nej inte jag heller. vet inte vad det skulle vara som jag ska äta isåfall. :P
  • Sajocawa
    MakeitHappen skrev 2015-09-25 07:31:21 följande:
    haha nej inte jag heller. vet inte vad det skulle vara som jag ska äta isåfall. :P
    Man kan äta mycket fiberrik mat, frukt som päron, kiwi, mogen(!) banan, plommon, aprikos, fullkornsprodukter, linfrön mm
    Sen kan det ju va bra att undvika produkter som stoppar upp ännu mer, som vitt bröd, pasta, ris, te, blåbär, ej mogen banan... Hm sen kommer jag inte på mer nu :p
  • Sajocawa
    MakeitHappen skrev 2015-09-25 07:31:21 följande:
    Och kanske ringla lite extra olja över maten gör nog också susen :)
  • lairam

Gaser ja, min pojkvän sa igår "jag tycker redan man ser att du är gravid!" (då är jag 4+5 idag) varpå mitt svar bli " tyvärr, det är bara hela magen som är full av gaser" Ett par timmar senare var magen inte rund längre;)

• grebdinl

Är det fler som använder sig av NaturalCycles app? Enligt den ska jag idag vara i 4+3 men i en annan 6+1. Jag har inte använt NaturalCycles på flera veckor. Är den mer tillförlitlig trots att jag inte tempat på bra länge? Ringde barnmorskan imorse för inskrivning, ska dit om 1,5 vecka. Hon sa att jag gått sex fulla veckor nu. Vilken app ska jag tyda? Men, spelar väl egentligen inte så stor roll, får ju tids nog veta ändå ;) Intressant att höra hur fler tänker :)

• Sajocawa
    grebdinl skrev 2015-09-25 09:35:13 följande:

Är det fler som använder sig av NaturalCycles app? Enligt den ska jag idag vara i 4+3 men i en annan 6+1. Jag har inte använt NaturalCycles på flera veckor. Är den mer tillförlitlig trots att jag inte tempat på bra länge? Ringde barnmorskan imorse för inskrivning, ska dit om 1,5 vecka. Hon sa att jag gått sex fulla veckor nu. Vilken app ska jag tyda? Men, spelar väl egentligen inte så stor roll, får ju tids nog veta ändå ;) Intressant att höra hur fler tänker :)

Alltså Natural Cycles vet väl när du hade ägglossning så den kan ju inte ha fel.
    Andra appar skriver du väl bara in din senaste mens men det behöver ju inte alls stämma, det är inte alla som har en klassisk 28 dagars-cykel.. Du kan ju själv se i NC när du hade ägglossning, det är ju bara att räkna själv då :)
  • Anonym (Gravid och glad!)

Väntar också våran första 26/5 fick missfall förstagången i v12 så nu håller vi tummarna att det ska gå denna gången??

• MakeitHappen
    Sajocawa skrev 2015-09-25 08:08:01 följande:
    Man kan äta mycket fiberrik mat, frukt som päron, kiwi, mogen(!) banan, plommon, aprikos, fullkornsprodukter, linfrön mm
    Sen kan det ju va bra att undvika produkter som stoppar upp ännu mer, som vitt bröd, pasta, ris, te, blåbär, ej mogen banan... Hm sen kommer jag inte på mer nu :p
    Tack snälla:) så vet jag lite mer vad en kan äta :D
Svar på tråden BF maj 2016