• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • vantarpaettmirakel
    Sajocawa skrev 2015-10-08 20:05:18 följande:
    Ja, jag känner mig så arg på att efter första ultraljudet fick jag en ny tid efter FYRA veckor, så jag gick fyra veckor utan något barn, när det hade räckt att be mig komma tillbaka efter en vecka och se om det såg bra ut då.. Nästa gång ska jag kräva noggrannare kontroll utan att behöva vänta flera veckor i onödan!

Men hon skickade remiss direkt och sa att de brukar va snabba och hör av sig inom 1-2 dagar redan. Får väl säkert nåt brev på måndag då antar jag...
    Men vad sjukt. Hur motiverade de att du fick en tid först fyra veckor senare?! 

Jag fick veta i fredags att jag fått en tid idag... Så nu inväntar jag att jag ska åka in och få piller med mig hem....

Hoppas du snart får en tid!
  • lovea01
    90pettersson skrev 2015-10-12 09:45:09 följande:

Hoppar in här i tråden. Är i v. 8+6 eller 9+4 idag (två olika appar som visar olika).

Där jag bor så måste man vänta till rul som är i vecka 18-20. Jättelänge kvar...

Hur har ni ? Får ni göra ul tidigare via mvc, gör ett innan rul privat eller väntar till v.18-20?

Hej, jag fick göra ul nu i vecka 10 på grund av att jag haft småblödningar och vart orolig men det är nog olika på vissa ställen erbjuds det inte alls men bra att det ska kunna göras tycker jag:) hade inte klarat av att vänta till rul!
  • 90pettersson
    lovea01 skrev 2015-10-12 10:26:36 följande:

Hej, jag fick göra ul nu i vecka 10 på grund av att jag haft småblödningar och vart orolig men det är nog olika på vissa ställen erbjuds det inte alls men bra att det ska kunna göras tycker jag:) hade inte klarat av att vänta till rul!

Såg allt bra ut? Hur mycket ser man i v10?:)

Tycker att det borde vara standard för alla att få göra ett i

v.10-12 med tanke på hur många som är oroliga.

Jag funderar på att boka ett privat i v.11-12.
  • Tallbarr12
    90pettersson skrev 2015-10-12 09:45:09 följande:

Hoppar in här i tråden. Är i v. 8+6 eller 9+4 idag (två olika appar som visar olika).

Där jag bor så måste man vänta till rul som är i vecka 18-20. Jättelänge kvar...

Hur har ni ? Får ni göra ul tidigare via mvc, gör ett innan rul privat eller väntar till v.18-20?

Jag gjorde privat vul i v 8. Har försökt bli gravid i 1,5 år och behövde förstå att vi äntligen hade lyckats (och få se att det faktiskt fanns en liten en med tickande hjärta i magen).
  • Lizz85

Jag mår också sjukt illa. Ska till bm imorgon för inskrivning ska då ta upp mitt illamående och trötthet. För känns som jag går under snart. Har dessutom sjukt ont i höfterna och ischias var och varannan dag blandat med foglossning.

Är nog världens tråkigaste sambo och mamma just nu. :-S

Tycker också man borde bli tilldelat ett ul i vecka 10-12. Här får jag vänta till RUL i vecka 17-20.

• lovea01
    90pettersson skrev 2015-10-12 10:40:10 följande:

Såg allt bra ut? Hur mycket ser man i v10?:)

Tycker att det borde vara standard för alla att få göra ett i

v.10-12 med tanke på hur många som är oroliga.

Jag funderar på att boka ett privat i v.11-12.

Gjorde ul idag och visade sig att jag va i 7 veckan och inte 10 man såg fostret och allt men hon kunde inte se några hjärtslag så nytt ul nästa vecka. Men känner mig inte så orolig men hamnade nog hos en dålig gyn för hon skrämde upp mig och lämnade inget hopp kvar så bestämde mig nu att jag inte ska lyssna på henne utan gå på magkänslan och den säger att allt är bra:) vi får hoppas! Men funderar även som du att göra ett privat tror de är bättre! Vi funderar på de som tidigare hette mama Mia och de hade tydligen även den senaste teknologin och va väldigt stöttande så stor skillnad på vem man går till:)
  • MakeitHappen

Någon som gjort UL i vecka 11?
    Hur mycket ser man?

Sambon tror inte man kommer se så mycket så tyckte kanske inte det var lönt att följa med, men han kommer inte ha nått val ;p

• Pell

Hoppas magkänslan stämmer lovea! Håller tummarna.

Inskrivning idag och nämnde att jag inte alls ser fram emot förlossningen. Vi ska prata om det och göra en plan (börja på) på nästa träff.

• Anonym (Lisa)

Fick just en hård spark i nedre magen av min 1,5 åring, och nu har jag ont i magen :-/. Orolig att den lilla där inne blev skadad.. Vad tror ni? Jag är i v. 9+3.

• Pell
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-12 20:19:33 följande:

Fick just en hård spark i nedre magen av min 1,5 åring, och nu har jag ont i magen :-/. Orolig att den lilla där inne blev skadad.. Vad tror ni? Jag är i v. 9+3.

De är väl skyddade! Har väl börjat bildats fostervatten nu och det tar upp stötar (har jag för mig) Så det bör ha gått bra. Börjar du blöda skulle jag nog bli orolig men annars tror jag som sagt att det är lugnt. Fast hellre höra av sig till bm en gång för mycket än förlite om man är orolig (tycker jag).
Svar på tråden BF maj 2016