• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • mintuu
    MakeitHappen skrev 2015-10-12 19:34:43 följande:

Någon som gjort UL i vecka 11?

Hur mycket ser man?

Sambon tror inte man kommer se så mycket så tyckte kanske inte det var lönt att följa med, men han kommer inte ha nått val ;p

Jag va på ul i v, 7 o såg inte så mycket mer än en klump o ett hjärta, nu är jag i 10+4 och ska på ul imorn spännande! När har Du ul?
  • MakeitHappen
    mintuu skrev 2015-10-12 21:55:17 följande:
    Jag va på ul i v, 7 o såg inte så mycket mer än en klump o ett hjärta, nu är jag i 10+4 och ska på ul imorn spännande! När har Du ul?
    Åh kul!! :)
    Berätta gärna hur mycket man ser då.. o kanske även visa bild OM du vill :D
    har UL den 22 så om en vecka och kommer då vara i vecka 11 (10+0) :)
  • 90pettersson
    Tallbarr12 skrev 2015-10-12 12:11:41 följande:

Jag gjorde privat vul i v 8. Har försökt bli gravid i 1,5 år och behövde förstå att vi äntligen hade lyckats (och få se att det faktiskt fanns en liten en med tickande hjärta i magen).

Då hade jag också garanterat gjort det. Åh så härligt! :)
  • 90pettersson
    Lizz85 skrev 2015-10-12 14:44:56 följande:

Jag mår också sjukt illa. Ska till bm imorgon för inskrivning ska då ta upp mitt illamående och trötthet. För känns som jag går under snart. Har dessutom sjukt ont i höfterna och ischias var och varannan dag blandat med foglossning.

Är nog världens tråkigaste sambo och mamma just nu. :-S

Tycker också man borde bli tilldelat ett ul i vecka 10-12. Här får jag vänta till RUL i vecka 17-20.

Åh vad jobbigt :( jag är "bara" illamående. Känner mig också som världens tråkigaste sambo. Kan inte hjälpa till i köket över huvud taget och mår för dåligt för att orka hitta på nått tillsammans på helgerna:(
  • 90pettersson
    lovea01 skrev 2015-10-12 18:17:43 följande:

Gjorde ul idag och visade sig att jag va i 7 veckan och inte 10 man såg fostret och allt men hon kunde inte se några hjärtslag så nytt ul nästa vecka. Men känner mig inte så orolig men hamnade nog hos en dålig gyn för hon skrämde upp mig och lämnade inget hopp kvar så bestämde mig nu att jag inte ska lyssna på henne utan gå på magkänslan och den säger att allt är bra:) vi får hoppas! Men funderar även som du att göra ett privat tror de är bättre! Vi funderar på de som tidigare hette mama Mia och de hade tydligen även den senaste teknologin och va väldigt stöttande så stor skillnad på vem man går till:)

Varför kan dom bara inte vara lite smidigare? :( hoppas verkligen det går bra nästa vecka, jag håller tummarna!:)

Jag har bokat ett privat hos Anders Selbing i linköping, han ska tydligen vara superbra efter lite googlande ;)
  • mintuu
    MakeitHappen skrev 2015-10-13 05:29:10 följande:

Åh kul!! :)

Berätta gärna hur mycket man ser då.. o kanske även visa bild OM du vill :D

har UL den 22 så om en vecka och kommer då vara i vecka 11 (10+0) :)

Ja ska försöka få en bild så kan jag lägga upp Så du kan se , om allt ser bra ut naturligtvis :) ä så nervös :) min sambo ä också sådär att man ser nog inte så mycket så han jobbar istället, han verkar inte va så nervös som jag :) haha:)
  • missmissis
    mintuu skrev 2015-10-13 10:43:59 följande:

Ja ska försöka få en bild så kan jag lägga upp Så du kan se , om allt ser bra ut naturligtvis :) ä så nervös :) min sambo ä också sådär att man ser nog inte så mycket så han jobbar istället, han verkar inte va så nervös som jag :) haha:)

Lycka till idag. Synd inte sambon följer med som stöd för dig. Är så skönt att ha nån att hålla i handen och dela glädjen med. Kanske ngn annan kan?
  • mintuu
    missmissis skrev 2015-10-13 11:02:35 följande:

Lycka till idag. Synd inte sambon följer med som stöd för dig. Är så skönt att ha nån att hålla i handen och dela glädjen med. Kanske ngn annan kan?

Min syster följer me, hela familjen ä så engagerade i denna graviditet så dom bråkar nästan om o få följa med haha:)
  • evema

Jag var in till akuten sö-mån natt pågrund av att jag spydde upp exakt allt jag försökte äta på söndagen. (Har annars också spytt 3-15 ggr/dag under en månads tid) På kvällen började det krampa i övermagen och kunde inte gå rakt. Låg bara i fosterställning i sängen. I akuten fick jag dropp och smärtstillande direkt i blodet. UL gjordes för att se om bebisen hade det bra, såg en liten krabat som viftade med händerna <3 fick åka hem på mån morgon och efter det har jag faktiskt bara spytt (ursäkta ) 1 gång men illamåendet håller i sig.

Kämpa på alla med och utan illamående, i slutändan får man nog världen bästa belöning (om allt bara går bra)

• missmissis
    evema skrev 2015-10-13 12:08:53 följande:

Jag var in till akuten sö-mån natt pågrund av att jag spydde upp exakt allt jag försökte äta på söndagen. (Har annars också spytt 3-15 ggr/dag under en månads tid) På kvällen började det krampa i övermagen och kunde inte gå rakt. Låg bara i fosterställning i sängen. I akuten fick jag dropp och smärtstillande direkt i blodet. UL gjordes för att se om bebisen hade det bra, såg en liten krabat som viftade med händerna <3 fick åka hem på mån morgon och efter det har jag faktiskt bara spytt (ursäkta ) 1 gång men illamåendet håller i sig.

Kämpa på alla med och utan illamående, i slutändan får man nog världen bästa belöning (om allt bara går bra)

Åå stackars dig!! Vidrigt att må så och så oron på det. Men vad skönt att krabaten viftade med händerna. :) Är sjukskriven månaden ut för mitt starka illamående och extrema trötthet. I söndags va vi och gjorde lite ärenden och det resulterade i tokskakningar av trötthet och massa hulkningar.
Svar på tråden BF maj 2016