Olämplig relation mor och son?
Jag dushar badar ibland med mina söner men började använda baddräkt när största var ca 3år, och jag dushar inte naken inför 6-åringen ens på simhallen utan han får vänta i avtorkningsrummet (dvs inte bastun) medans jag snabbdushar, sen får han dusha med min hjälp ännu. Skulle aldrig visa mig naken 'med flit' inför en 11-årig pojke som mamma, möjligen om jag var pappa (pappan ivår familj är ännu mer pryd än mig). Min mamma har gått omkring naken (när hon skulle sova eller
på morgonen på väg till wc och
Liknande) när jag o min bror var barn (eller hon slutade inte med det för hon gjorde så sist jag var på besök o jag tror både jag o
Min bror fått men pga det.
Sa faktiskt till henne för första gången sist jag var där o hon tog illa upp men jag var bara tvungen att säga något tillsist. Minns känslan som barn att det kändes äckligt och obehagligt att se henne strutta omkring helt näck fast jag var flicka själv och jag har haft problem med synen på min egen kropp hela livet och känner äckel inför den vilket jag precis nu tänkte kan ha med detta 'mindre övergrepp' att göra (för det känns nästan som ett övergrepp om än subtilare). Ursäkta om detta svävade iväg totalt, men ville nog bara ge min syn på det hela, att jag tror barnet kan hämmas i sin egen utveckling sexuellt, synen på sig själv eller bara förbli väldigt bunden o osjälvständig (som även jag var) även om barnet inte aktivt uttrycker något ogillande eller ovilja till att duscha naken med sin mor. Kroppar och nakenhet är såklart naturligt, men barn har också sexuella känslor och om mamman vill dusha samtidigt får hon dra på sig en baddräkt enligt mig och sköta sin egen hygien när dom badat klart.