Olämplig relation mor och son?
Hej TS! Jag tycker faktiskt inte att det är jättekonstig att duscha ihop. Han säger nog ifrån när han vill göra det själv. Ibland är någon som är 11 väldigt liten, och ibland stor. Det är ju väldigt olika från barn till barn. Du säger att han inte hade det lätt innan han kom till er och att din fru har investerat massor i ert barn. Jättebra om de har en rutin som funkar och som passar er familj Ju! Medlemmarna i din familj trivs ju med detta än så länge, då är det väl kanon!? Själva tvättandet är ju viktigt att man kan, men här kanske det handlar om hjälp med hår/rygg och så ser din fru till att han tvättar resten av sig noga? Jag eller sambon badar och duschar med våran son (han är bara 2år) varje dag, men det kommer vi att fortsätta med så länge han vill. Rent spontant skulle jag kunna duscha utan problem med mitt eget barn när han är 11 Om han är bekväm med det! Vet även att min syrra hjälper sin dotter med att tvätta håret nästan jämt, hon är också 11. de duschar inte precis ihop, men de skulle nog absolut kunna göra det utan att det är konstigt. När jag var 11 (innan jag mognade i kroppen eller hur man ska säga) hämtade pappa ALLTID mig ur duschen när jag var färdig, svepte stor handuk om kroppen och satte turban kring huvudet, så bar han mig till tv-rummet och så satt jag där och torkade. Jag var fortfarande barn i sinnet då och tyckte att det var det bästa som fanns att bli buren och bortskämd av pappa! :) Jag övergick nog någonstans där kring 11-12 år till att vilja klara mig helt själv både i och efter duschen.
Jag blir faktiskt helt chockad av många av svaren i den här tråden, och tänker att folk måste skoja. BADDRÄKT I SITT EGET BADKAR NÄR MAN BADAR MED EN 3 ÅRING!? Ursäkta mitt utfall men det är bland det... ja, knäppaste jag läst.