• taquine

Olämplig relation mor och son?

Det är inte ok någonstans , och det borde du också fatta utan att fråga FL . Är du sann( får alltid en fadd smak i munnen av sådana här trådar) så får du säga till på skarpen . 
    Sjukt i min bok ..

Goodness me
  • taquine
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-23 22:32:11 följande:
    Jag tror han klarar och vet hur man tvättar sig, men min fru tror han fortfarande behöver hjälp... Sonen har väl.blivit bortklemad med att mamma alltid gör det åt honom. Jag ska säga till ordentligt att hon får låta honom tvätta sig själv.
    Det låter bra ts , han är trots allt 11år och behöver sin personliga integritet .  
    Brumma skrev 2015-08-23 22:05:14 följande:

Tvätta honom - nej det känns inte ok..

Duscha ihop (speciellt som det är en snabbdusch på morgonen...) - varför inte?

Både jag o min man bastar med våra barn (2-15 år) och då duschar vi även efteråt ihop ibland..

Du duschar med en femtonårig son eller dotter ? 
    Kan ju säga min son hade hellre hoppat från närmsta bro än visat sig naken för sina föräldrar när han var 15. Och nej jag vill inte höra hur naturligt det är med nakenhet ,Bullshit för de flesta 

Goodness me
  • taquine

*Inom familjen kanske jag ska tillägga , helst med ungar som börjar bli större.
    Har både badtunna och bastu men där gäller baddräkt , badbyxor, alt handduk av respekt till varandra .

Goodness me
  • taquine
    Anonym (koko) skrev 2015-08-24 22:00:27 följande:

När jag var 9-10 år gick min mamma in i badrummet när jag duschade. Jag blev extremt obekväm av hennes närvaro. 

I den åldern håller man på att skapa sig en annan sorts självständighet. 

Jag kan inte nog trycka på hur F E L jag tycker att det är att duscha ihop med ett barn i den åldern på det sättet. 

Och vad jag tycker är ÄNNU värre i det jag läser här är att ni sätter sonen i en situation han inte bett om att befinna sig i. Varför är det HANS ansvar att be mamman att sluta? Det är väl ändå ert ansvar som föräldrar att inte sätta barnet i en situation som han kan uppleva som fel eller obehaglig? Det är så FEL att lägga det ansvaret på sonen genom att säga att han kan säga stopp. 

Barn ska inte behöva be en förälder att sluta. 

Föräldern ska ha vett nog att inse vad som passar sig och inte. 

Exakt !! , blir både så jävla less  och äcklad på dessa gränslösa föräldrar som bara ser till sig själva och hur natuuuligt det är med nakenhet . Vissa tycker inte det tex mina numera vuxna barn , skulle aldrig drömma om att pracka på dom min nakenhet eller att det och det ska vi göra inakenhetens namn 

och du Brumma var skrev jag att jag hade badkläder i bastun , handduk skrev jag väl?
    Goodness me
  • taquine
    SmultronSöt skrev 2015-08-24 22:35:19 följande:

Jag kan säga precis tvärt om gällande vad många

OMG Förvånad Jag blir faktiskt helt chockad av många av svaren i den här tråden, och tänker att folk måste skoja. BADDRÄKT I SITT EGET BADKAR NÄR MAN BADAR MED EN 3 ÅRING!? Ursäkta mitt utfall men det är bland det... ja, knäppaste jag läst. Vad lär du dina barn av det!? Att kroppen är något fult? skamligt? Och att en dusch skulle "hämma barnets sexualitet"!? Inte meningen att gå till personangrepp här men jag blir ärligt helt chockad. Tror inte för en sekund av att barn dör av lite hud. Min mamma brukar inte precis springa runt utan kläder bara sådär men att duscha eller gå från badrummet utan att skyla sig, det gjorde både hon och mina äldre syrror när jag var liten. Jag tycker inte att nakenhet är ett dugg stötande för det,  inte då och inte nu. Och min sexualitet, ja den har jag hittat för längesedan och det var inte heller några problem trots att samtliga i min familj råkade vara nakna lite då och då.

Och andra i tråden, som förvänta sig att någon som är 3-4-5 ska kunna sköta sin egen hygien!? inte för att det har med TS att göra direkt... Men såklart att barnen ska lära sig själva, men alltså lite hjälp behöver man nog i den åldern! Jag kommer garanterat hjälpa mina ungar, för jag vill hemskt gärna att de ska vara rena, både i håret och baken om jag säger så! 

Ja det håller jag med dig om, att sitta i badkaret med baddräkt med småbarn  är ju helt vridet åt andra hållet. Men här handlar det om en 11åring som är på väg mot pubertet och tonår.En normal 11åring är helt kapabel att tvätta sig själv,. Ska mamman åka till skolan efter gympan och hjälpa till med duschen kanske ? Ja man kan ju undra efter vissa svar härinne som sagt .. 
    Goodness me
Svar på tråden Olämplig relation mor och son?