Inlägg från: Anonym (no no) |Visa alla inlägg
  • Anonym (no no)

Olämplig relation mor och son?

om han kan duscha själv efter gympan i skolan klarar han definitivt av det hemma också! Jag har tonårssöner själv och varken de eller jag skulle vilja duscha ihop. 

jag tror att modern i det här faller ff ser honom som en liten pojke, men han har ju snart hår på könet för sjutton. Låt grabben duscha ensam. Kan det vara så att pojken inte vågar säga till sin mamma att han ibland skulle vilja vara ensam i badrummet?

• Anonym (no no)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-23 19:54:42 följande:
    Jag tror också hon är för mammig och överbeskyddande med honom. Tror inte han vågar säga ifrån för sonen är lite försynt och min fru kan vara rätt så bestämmande.
    kan du på nåt fint sätt fråga sonen om han hellre vill duscha ensam, innan du tar upp det med mamman?
  • Anonym (no no)

mina tonårsgrabbar duschar inte varje dag. Det behövs inte, om de inte stinker svett. Håret behöver man definitivt inte tvätta varje morgon. De dagar de kommer duscha i skolan, behöver de inte duscha här hemma (om de inte vill så klart)

Din son behöver lite frigörelse låter det som. Här hon så här dominant i allting, inte bara just duschandet?

• Anonym (no no)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-24 12:48:33 följande:
    Ingen direkt orsak, visste inte om det hade betydelse. Han adopterades av oss när han var 4 år och hade sen förut ingen lätt barndom. Vi har verkligen gjort allt vi kunnat för honom, och speciellt min fru har varit beskyddande och moderlig mot honom.

Min fru säger att det går snabbast att de båda duschar, då hon och jag har bråttom till jobbet och sonen till skolan. Hon inser inte att det är opassande att hon fortfarande duschar med sonen och blir bara upprörd när jag nämner det.
    han kan duscha på kvällen så sparar de tid på morgonen. Det gör mina ungdomar. Vi skulle aldrig hinna om alla skulle duscha på morgonen
  • Anonym (no no)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-26 09:31:34 följande:
    Jag tror att sonen tyckte varken si eller så gällande att duscha med sin mamma,  men som med alla barn så tyckte han det var irriterande när hon jämt skulle lägga sig i så att han tvättade sig ordentligt. Men hur tyckte du jag skulle lagt fram det då? Det är kanske inte alltid som barn vet bäst och i det här fallet så har min fru smått kontrollbehov och är överbeskyddande, så hon kanske heller inte hade rätt åsikt kring det. Jag har ju sagt att han själv ska få säga till om han vill duscha tillsammans med sin mamma hädanefter. Tyckte du det var fel?
    jag tycker du verkar vara en sund förälder TS. Du har noterat detta, sker här för att du undrade över de. I princip alla svarar ungefär likadant, så jag antar de flesta av oss skulle reagerat likadant om vår partner duschade ihop med vårt 11-åriga barn så som din fru gör. Och nu har du ju också beskrivit att hon har ett visst kontrollbehov osv. 

Jag känner en mamma med en 13-åring där mamman har stora kontrollbehov. Hon har jätteproblem nu när sonen börjat högstadiet, börjat åka buss (ny skola) hänger med kompisar mer efter skoltid, sticker ut på sin cykel för att möta kompisar efter att de ätit middag. Hon har fått utbrott och förbjudit honom gå ut men nu har hon börjat inse (till slut) att det är hon som reagerar onormalt och att hon måste inse att han inte är ett litet barn längre. Påminner lite om din fru, kan jag tycka, alltså själva beteendet. 

Jag hoppa er son kan stå upp för sig själv, vågar säga ifrån om det är nåt annat din fru gör för/åt/mot honom. Jättebra att du gör det du kan. Försök snacka mer med sonen på tu man hand om det här med att han börjar bli stor (när det passar förstås) snart tonåring osv. 
Svar på tråden Olämplig relation mor och son?