Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Äcklig mat

Haha, idag håller jag med dig på alla punkter!

sextiotalist skrev 2015-08-26 08:21:16 följande:
    Det gör jag utan problem, dessutom älskar jag råbiff och vill ha biffen väldigt blodig
    Jag med! ÄLSKAR rått kött! När jag ska tillaga nötfärs i stekpanna är det SVÅRT att låta bli att salta och peppra och hälla lite olja på den färs i pannan som ännu inte är stekt och "smaka" en hel del. 
    sextiotalist skrev 2015-08-26 08:27:27 följande:
    Inte alls ovanligt att den äldre generationen hade socker i maten (med tanke på den sockerhysteri som finns idag, då folk tror att man blir sockerberoende av att titta på ett paket med strösocker, kan det vara bra att komma ihåg).
    Personligen har jag jättesvårt med detta, klarar inte av lingon till köttbullar, fläskkarré med katrinplommon och tala inte om 70-talets kassler med ananas, det fixar jag inte.
    För att följa på temat, något som mina föräldrar gärna satte på middagsbordet var äppelfläsk, avskyvärd smakkombination för mina smaklökar.

Sedan avskyr jag mimosasallad, mina föräldrar serverade någon läskig historia till annans med majonäs och finhackad ananas.
    Ananas tycker jag är jättegott  till efterätt, men inte i mat tack.
    Frukt i mat är jätteäckligt och söta smaker till kött är bara så konstigt och läskigt att jag inte kan förstå hur man är funtad när man vill ha FRUKTGELÉ till STEK. Och all sorts majonnässallad med frukt i, uäääääk!

• Voluptuous Shalimar
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-08-26 18:46:14 följande:
    Haha, idag håller jag med dig på alla punkter!

Ovanstående avsåg "sextiotalist". 
  • Voluptuous Shalimar
    sextiotalist skrev 2015-08-27 08:30:59 följande:
    Du också, jag brukar skära av en bit när jag steker pannbiff, det stekta ytan runt den inte stekta färsen, mums. Men jag är noga, jag gör bara så vid nötfärs.
    Däremot skippade jag allt sådant när jag var gravid.

Ja, dessa majonässallader med frukt i, rysningar, gelé till kött och bör väl tillägga, jag gillar inte heller ketchup, för sött
    Ja, åååh, precis nybrynt färs ihop med rå, lite salt på - smälter ju i munnen! Och råbiff med hackad lök, kapris, saltgurka, rödbeta och rå äggula, yummm! Men inte heller jag när jag är gravid, nej. 
    Duckan skrev 2015-08-27 08:46:19 följande:
    Sällar mig till det råa köttfärsfolket. Jag är förste smakare hemma. Mums!
    Äter också råbiff och carpaccio med glädje,.
    Det är ju fantastiskt gott! Alltid när jag hör att någon gillar råbiff, förutsätter jag att denne även gillar stekt lever, surströmming, pölsa och andra "speciella" rätter (eftersom jag gör det). Men så är det ju inte alltid...
  • Voluptuous Shalimar
    sextiotalist skrev 2015-08-27 14:22:56 följande:
    Nix, jag gillar inte stekt lever inte heller pölsa, surströmming har jag ännu inte fått nöjet att pröva. Men jag gillar ostron, men tycker rysk kaviar är överreklamerad
    Det sista är vi iallafall överens om. Ostron är jättegott och rysk/iransk kaviar är mer eller mindre pengarna i sjön. 
Svar på tråden Äcklig mat