Inlägg från: WinterDawn |Visa alla inlägg
  • WinterDawn

"det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!

Just nu är det givetvis en stor omställning, från att vara hemma i flera år och sedan börja arbeta flera timmar om dagen hemifrån, barnen på dagis osv.

Men jag tror att du tar frågan på fel sätt. Du ser det som att du ska tycka det är skönt att vara ifrån ditt barn, men jag tror inte alls att det är så de menar. Att vara ifrån sitt barn är en konsekvens av att arbeta, men man arbetar ju inte för att vara ifrån sitt barn.
    De menar nog bara väl för att få dig att tänka på att det faktiskt kan finnas mer positiva saker än bara pengar med att gå tillbaka till jobbet.

Nästa gång, säg bara att det är en stor omställning, att du gärna hade varit föräldraledig lite till om det funkat men att du trivs på ditt jobb och är glad att vara tillbaka.

Om du säger så varje gång, så tror att jag att du faktiskt tillslut kommer att börja känna så också. Mycket handlar om din egen inställning, och att bara gå på jobbet och längta hem förstör ju bara för dig själv, särskilt som du själv skriver att du måste arbeta. Ditt barn har det bra där det är, med pappa eller på dagis.

Svar på tråden "det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!