• Dixie

"det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!

Anonym (Lisse) skrev 2015-08-24 09:33:34 följande:

Jag älskar att umgås med mitt barn och har ingen önskan om att få slippa honom. 

Men med tanke på hur alla på jobbet pratar så SKA man vilja komma hemifrån, slippa sitt barn och få egentid. 

Jag älskar också att umgås med mina barn - men jag uppskattade möjligheten att få gå på toaletten själv, få både fika och lunchrast när jag gick tillbaka till jobbet! 
  • Dixie
    Anonym (Lisse) skrev 2015-08-24 22:22:23 följande:
    Jag håller inte med dem.

Säger heller inte att dessa personer aldrig vill umgås med sina barn, bara att de hellre är på jobbet än hemma med barnen.
    de flesta personer försöker nog hitta en bra balans - och för de flesta innebär detta att man har flera olika saker i livet som gör en lycklig/glad - det kan vara ens partner, jobb, barn, fritidsintressen etc.

Jag älskar min man - men jag skulle aldrig vilja spendera varje vaken stund med honom - jag behöver träffa andra människor, få andra upplevelser och på samma sätt är det med mina barn - jag vill vara en bra mamma när jag umgås med barnen och skulle jag bara ägna mitt liv åt barnen och deras behov då hade jag inte varit en bra mamma! 
  • Dixie
    Sallysally skrev 2015-08-26 10:27:28 följande:

Och tycker eg det är konstigt att samhället "tvingar "en att lämna på förskola , så andra tar hand om mitt barn, när jag vill de själv eg men måste jobba:(

Samhället (= föräldrapenningen) ger dig ju istället möjlighet att vara hemma med ditt barn under barnets första år! 
Svar på tråden "det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!