"det är väl skönt att få komma hemifrån". Nej!
Och tycker eg det är konstigt att samhället "tvingar "en att lämna på förskola , så andra tar hand om mitt barn, när jag vill de själv eg men måste jobba:(
Och tycker eg det är konstigt att samhället "tvingar "en att lämna på förskola , så andra tar hand om mitt barn, när jag vill de själv eg men måste jobba:(
...själv är jag en person som älskar att jobba och älskar mitt jobb. Jag vill känna mig produktiv, kreativ och intellektuell och det gör jag inte som hemmamamma. Det handlar inte om att vilja "komma bort" från sitt barn, som TS tycks tro, utan skönt att få prata, tänka, göra någonting annat än barn. Någon frågade här ovan om man inte träffade andra även om man var föräldraledig: jodå. Men jag upplevde att samtalen cirkulerade kring barnen och att det inte gick att föra vettiga konversationer utan att det blev ständiga avbrott, uppmärksamheten kluven och så vidare.
Jag skulle nog kunna fråga "tycker du att det är skönt att börja jobba igen?", men skulle inte förutsätta att någon tyckte det.