• Anonym (jen)

hur ofta ses?

Jag undrar hur ofta man vill ses och höras av om man dejtar?
    hur ofta skulle ni vilja ha kontakt med den ni dejtar?
    Har dejtat en man i 3 månader nu och vi hörs visserligen varje dag och ses ca 2 ggr i veckan varannan vecka men jag känner ändå att jag vill ha mer.. tycker att om man gillar ngn kan man väl skicka iväg ett sms under dagen bara för att visa att man tänker på den andra.. jag vill ju va med honom hela tiden och tänker på honom mkt men hejdar mig såklart.
    jag tänker att han kanske inte är "so into me" men när jag frågar om han vill fortsätta höras och ses så vill han ju det.
    åsikter om vad man själv skulle vilja och om min situation?

• Svar på tråden hur ofta ses?
  • Påven Johanna

Skulle du vara nöjd med ett sådant sms då? På dig här så tycker jag att det låter som om du är en person som vill ha ett sådant sms men som - när du fått det - gärna fortsätter att ha en flitig sms-kontakt genom hela dagen. Något inte alla tycker är okej att ställa upp på. Jag är till exempel inte alls intresserad av att sitta och skicka text fram och tillbaka, jag använder sms som en informationskanal där jag skickar en inköpslista eller en kortare info. 

Har ni barn eller jobbar ni på olika orter? Angående att ni ses varannan vecka?

• Grejen

Hör med honom om han är nöjd med det och säg att du gärna skulle vilja ses/höras oftare.

Ibland är det så att det man själv uppfattar om en person uppfattar den om en själv. Alltså han kanske tror att du inte vill ses/höras oftare.

Våga fråga.

• Anonym (backa lite?)

Låter väl sunt? Ni hörs ju varje dag, och ses ett par gånger i veckan (varannan vecka??). Räcker inte det? Jga vet inte vad han har för jobb, men när man sms:ar så följs det ofta av flera (som i ett samtal) och det har man inte alltid tid med. För mig hade ert upplägg varit utmärkt för mig.

Är man väldigt kär så vill man ju vara tillsammans dygnet runt. Men det funkar ju inte. Ha lite tålamod, visa dig självständig, se till att du har ett liv även utan honom.

• Anonym (jen)

vi ses varannan vecka pga av barn ja.. jag är nog både och .. kan smsa lite under dagen men även ett eller 2 sms skulle räcka..
    Han jobbar i byggbranschen.. att skicka iväg ett litet " jag saknar dig" på lunchrasten är väl inte så svårt?
    Jag kanske borde vara nöjd med den kontakten jag får men det känns som att man bondar bättre i början om man håller kontakten levande med mer sms och kontakt.. jag är nog en sådan som vill ha mkt kontakt och bekräftelse.
    visst kan jag nöja mig men det känns liksom inte som man får den där nära kontakten då som jag vill ha i en parrelation.
    Jag sökte ju en kille för att ha just ngn att ha kontakt med.. men visst kan jag pyssla med annat, jobb, kompisar och träning och sitta där hemma själv på kvällen framför datorn ( vilket jag inte vill).
    Hur ser det ut i era parrelationer?

• Anonym (backa lite?)

Blir bara så trött på kvinnor som hela tiden ska ha bekräftelse. Räcker det inte med att ni hörs varje dag? Måste ni hela tiden höra att ni är saknade och man längtar osv osv osv.

Jag hade flytt direkt.

(Och ja, jag är kvinna själv)

• Anonym (jen)
    Anonym (backa lite?) skrev 2015-08-25 14:23:10 följande:

Blir bara så trött på kvinnor som hela tiden ska ha bekräftelse. Räcker det inte med att ni hörs varje dag? Måste ni hela tiden höra att ni är saknade och man längtar osv osv osv.

Jag hade flytt direkt.

(Och ja, jag är kvinna själv)

haha Ja så är jag, speciellt i början av förhållandet ialla fall så man connectar.. sen kan man ju chilla lite.

• Anonym (backa lite?)

Min särbo och jag hörs varje dag. Det händer att man får små glödande mail eller sms, men i övrigt ses vi ett par gånger i månaden och då är det fest :) Man slipper det tråkiga vardagslivet och suger bara ut det roliga. Jag är trygg i vår relation, behöver ingen bekräftelse från nån annan än mig själv. Den bekräftelsen får jag ju när vi ses.....

• Anonym (....)

Det beror lite på hur länge man har träffats men i början låter det ganska sunt att ses några gånger i veckan, kanske något sms eller samtal dom andra dagarna. Skulle få panik och fly om det blev för intensivt på en gång ;)

• Anonym (backa lite?)
    Anonym (jen) skrev 2015-08-25 14:32:21 följande:
    haha Ja så är jag, speciellt i början av förhållandet ialla fall så man connectar.. sen kan man ju chilla lite.
    Visst. I början. Men man bör också ta i beräkning med vem man dejtar. Folk kan inte göra våld på sig att börja skicka gulliga små sms för att bekräfta dig, om de inte är den sortens människa......
  • Kjell2

Den som kan tillverka en app som med automatik skickar lite gulliga sms till utvalda nummer då och då skulle inte bara bli rik utan också rädda många förhållanden.

• sextiotalist
    Anonym (jen) skrev 2015-08-25 14:05:18 följande:

vi ses varannan vecka pga av barn ja.. jag är nog både och .. kan smsa lite under dagen men även ett eller 2 sms skulle räcka..
    Han jobbar i byggbranschen.. att skicka iväg ett litet " jag saknar dig" på lunchrasten är väl inte så svårt?
    Jag kanske borde vara nöjd med den kontakten jag får men det känns som att man bondar bättre i början om man håller kontakten levande med mer sms och kontakt.. jag är nog en sådan som vill ha mkt kontakt och bekräftelse.
    visst kan jag nöja mig men det känns liksom inte som man får den där nära kontakten då som jag vill ha i en parrelation.
    Jag sökte ju en kille för att ha just ngn att ha kontakt med.. men visst kan jag pyssla med annat, jobb, kompisar och träning och sitta där hemma själv på kvällen framför datorn ( vilket jag inte vill).
    Hur ser det ut i era parrelationer?

Man kunde bonda rätt bra även innan mobiltelefonen fanns, jag lovar, det är helt säkert, folk blev kära på den tiden också.
  • Anonym (backa lite?)
    sextiotalist skrev 2015-08-25 15:18:59 följande:
    Man kunde bonda rätt bra även innan mobiltelefonen fanns, jag lovar, det är helt säkert, folk blev kära på den tiden också.
    Ja, visst är det så. Man ringde till varandra, stämde träff och så träffades man. Och såååå mysigt. Eller ett eller annat långt telefonsamtal. Så spännande vi hade på den tiden. Och så kravlöst. Nu ä det sms och mms heeeeela tiden. Och det krävs svar omgående, annars blir nån sur. Eller nån messar något, och direkt skriver man på FL: Är det slut nu? Vad menar han?

Det var faktiskt enklare förr.
Svar på tråden hur ofta ses?