Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Var du med ditt barn på uppropet i första klass?

Var du, barnets andra förälder eller båda med på uppropet i första klass? Om inte, varför inte?

Jag tycker det är en rätt stor grej med att börja skolan på riktigt så det känns viktigt för både oss och vår dotter att vara med. Med alla resonerar ju inte likadant, hur resonerar du?

• Svar på tråden Var du med ditt barn på uppropet i första klass?
  • Alexi

Det var inte direkt lika många föräldrar som barn där på uppropet, rätt långt ifrån tyckte jag.

• Alexi
    vampyria2 skrev 2015-08-26 21:27:11 följande:

Jag har jobbat inom skolansvärld i många år och har aldrig hört talas om en skola där de inte har uppropp första dagen, ärligt ge mig den skolas namn så jag kan maila dem och fråga om det iär så eller om ni föräldrar har missat den infon.

De flesta är med sina barn första skoldagen, finns undantag men det vanligaste är att någon förälder eller nära anhörig är med.

Intressant, ja jag trodde också upprop var självklart men blev rätt förvånad när många här skriver att deras barn inte hade det.
  • Alexi

Uppenbarligen ganska många av den här tråden att döma. Och av vad jag märkte på min dotters första dag i första klass.

Vi tyckte att det var en jättestor grej att börja ettab, både hon och vi tyckte det, så det var helt irrelevant att hon gått på fritids en vecka. Första skoldagen i ettan, finklänning på för henne och förälder med.

• Alexi

Min dotter började ettan och ja, det var en stor grej. Nytt klassrum (i samma hus) men framför allt ny fröken. Och det är ju nu skolan börjar på riktigt, nu de ska ha lektioner, läxor och lära sig massa saker. Skolplikt osv.
    Så det är en stor grej för både barn och föräldrar.

Svar på tråden Var du med ditt barn på uppropet i första klass?