• Anonym (Mastodonten)

Vilken omkrets har era handleder?

Ja, som rubriken lyder!

Anledningen till att jag undrar är att jag stötte på patrull när jag skulle köpa ett aktivitetsarmband. (Har tittat på Jawbone och Fitbit) Jag har tydligen onormalt breda handleder... Jag är överviktig men handlederna kan inte ha blivit särskilt mycket större eftersom jag fortfarande kan ha samma armband som när jag var normalviktig. Det är nästan ingen skillnad på hur de sitter.

Så nu undrar jag följande: Vad har ni för omkrets på era handleder?

Jag har 20 cm och jag är ungefär 1,90 lång. (och som sagt överviktig)

Skriv gärna om ni vet några aktivitetsarmband som finns för större omkrets också!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken omkrets har era handleder?
  • Anonym (Petite)

Jag har, om jag avrundar uppåt, 14 cm, men då är jag strax över 150 och nätt. Alla armband, klockar osv är alltid väldigt mycket för stora för mig, så 20 låter spontant inte som någon extrem siffra.

• Anonym (Mastodonten)
    Anonym (Petite) skrev 2015-08-26 10:04:48 följande:

Jag har, om jag avrundar uppåt, 14 cm, men då är jag strax över 150 och nätt. Alla armband, klockar osv är alltid väldigt mycket för stora för mig, så 20 låter spontant inte som någon extrem siffra.

Ja, jag blev själv lite förvånad över att det stod på både Jawbone och Fitbit att de bara passar upp till 19 cm omkrets. Det måste ju finnas män som har mycket bredare handleder än vad jag har. Det är ju inte mycket fett runt handlederna heller...
  • Anonym (n)

jag har ca 17 cm handled. Är väl normalviktig, ca 160 lång

• Anonym (Petite)
    Anonym (Mastodonten) skrev 2015-08-26 10:10:26 följande:
    Ja, jag blev själv lite förvånad över att det stod på både Jawbone och Fitbit att de bara passar upp till 19 cm omkrets. Det måste ju finnas män som har mycket bredare handleder än vad jag har. Det är ju inte mycket fett runt handlederna heller...
    Ja, det låter faktiskt konstigt. Nu har jag väldigt dålig koll på sådana armband, finns det bara en unisexmodell eller har dom herr- & dammodell?
    Jag känner att jag nästan måste be sambon mäta sin handled när han kommer hem i em.
  • Anonym (Herta)

Min tjockaste handled är knappt 15 cm runt om. den andra kanske 14. Jag har problemet att alla urtavlor ser så stora och klumpiga ut på min arm.

• MammAmma

Jag har 14 cm, är 160 cm lång och hyfsat normalviktig (nåt enstaka kilo 'för mycket' som inte stör mig). 20 cm låter inte som så mycket med tanke på att du är lång och grov i övrigt.

• Anonym (Mastodonten)
    Anonym (Petite) skrev 2015-08-26 10:13:54 följande:
    Ja, det låter faktiskt konstigt. Nu har jag väldigt dålig koll på sådana armband, finns det bara en unisexmodell eller har dom herr- & dammodell?
    Jag känner att jag nästan måste be sambon mäta sin handled när han kommer hem i em.
    Jawbone har en modell som passar handleder 14-19 cm. Fitbit har en small och en large som passar 14-16 cm respektive 16-19 cm.

Ja, du kan väl be honom(?) mäta! Det vore intressant att höra från män också!
  • Anonym (Mastodonten)
    MammAmma skrev 2015-08-26 10:17:34 följande:

Jag har 14 cm, är 160 cm lång och hyfsat normalviktig (nåt enstaka kilo 'för mycket' som inte stör mig). 20 cm låter inte som så mycket med tanke på att du är lång och grov i övrigt.

Ja, jag tycker ju inte att jag borde ha större handleder än män som är i samma storlek som jag. Och det är ju inte alltför ovanligt. Men jag har aldrig riktigt jämfört mina handleder med någon annans heller...
  • Anonym (Petite)
    Anonym (Mastodonten) skrev 2015-08-26 10:20:17 följande:
    Jawbone har en modell som passar handleder 14-19 cm. Fitbit har en small och en large som passar 14-16 cm respektive 16-19 cm.

Ja, du kan väl be honom(?) mäta! Det vore intressant att höra från män också!
    Absolut, det ska jag göra!
  • Anonym (19)

Kille 185cm smal och hyfsat tränad har 19cm.

Svar på tråden Vilken omkrets har era handleder?