Inlägg från: Anonym (:-D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:-D)

Vem behöver ambulans?

Ambulansliv skrev 2015-08-29 22:33:18 följande:

Jo och om du vetat hade du förstått!!!

Jag vet. Du gör det inte. Du tror däremot att det innebär att det är big no att tala om vart man jobbar.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 22:39:57 följande:

Det är inte big no. Men ska jag kumna ta ex fr verkligheten blir det svårt om jag berättar var jag jobbar. Var jobbar du?

Just nu jobbar jag inte då jag är tjänstledighet för studier. Annars har jag min tjänst på Farsta Brandstation i ambulansen.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 22:47:43 följande:

Va tycker dubom Rakel o Lucas då?

Eftersom jag aldrig jobbat med annat än Rakel så tycker jag den är mycket bra och det fungerar.

Lucas anser jag vara helt ok. Den underlättar HLR.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 22:56:26 följande:

Och utifrån mitt svar anser du att jag jobbar m leksaksambulanser?

Vad har ni för rakelnummer?

Vad vi har för Rakel nr har inte du med att göra. Det är inte något jag berättar för en okänd människa på fl även om du nu skulle gjort det OM du hade jobbat i ambulansen...
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 21:53:42 följande:

Iom att jag som leg ssk har tystnadsplikt så är det big nono att berätta var jag jobbar. Men är ni lite smarta så kan ni säkert komma på frågor som bara en ambulanssjuksköterska kan svara på. Även om jag skriver 3 89 9610 så vet ju inte ni var det är.

Du har ju förvisso fått fram (google?) ett rakelnr men det bevisar knappast att du jobbar i ambulansen.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 22:57:40 följande:

Vem har ambulansen i Farsta?

Samariten Ambulans AB.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:02:38 följande:

Är ju lätt att ta reda på... Ta bara dom 4 första siffrorna

Om du gärna vill ta reda på det så varsegod. Jag ger inte ut något rakelnr till någon random person på fl som påstår sig jobba på ambulansen.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:07:51 följande:

Formatet kan man när man jobbar inom ambulansen.

Eller genom google.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:16:30 följande:

Å dom är bra? Bäst i Stockholm? Eller har dom hela? Vilka krav är det där för att få börja?

Nej, de har inte hela Stockholm. Om det är bäst vet jag inte, har inget att jämföra med.

Tja, jag har kollegor som precis som mig inte läst spec.utbildning så det går utmärkt att jobba som grundutbildad sjuksköterska. Man genomgår en internkurs samt lång intro innan man börjar jobba.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:21:37 följande:

Nä. Genom åren har jag berättat lite för mkt om mitt jobb. Så att bli oanonym nu skulle inte vara så smart. Alt kan jag ju säga jag jobbar i Solna.

Åh, så du har flyttat från VG?
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:22:38 följande:

Dit proffsen söker sig...

Har hört tvärt om jag.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:26:59 följande:

Som tur är har jag aldrig bott i VG... jäkla soppa där enl folk ja pratat me????

Blir bara spännande ju mer tiden går....

Bytt från det privata till landstinget har du tydligen också gjort på bara några veckor. Det tillsammans med annat län. Imponerande.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:28:23 följande:

Så kravet om vubb följs inte hos dom nere på botten?

På både Falck och Aisab kan man jobba som grundutbildad...
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:32:30 följande:

Åkej! Nu är ju iof AISAB halvprivat, om jag nu jobbar där, eller här. Men hellprivat var ett tag sen. Sist jag kollade på löneöappen. Iof e extrajobbet privat på visst vis! Men gärna mer frågor av ambulsnskaraktär!

Du brukar ju titt som tätt berätta att det inte lönar sig att jobba privat för att man tjänar så dåligt. Ändå har du gått från 22 000 till 40 000kr i månaden på drygt 5 år... för mig låter det rätt ok.

Själv har jag 34 000kr i månaden före skatt.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:32:30 följande:

Åkej! Nu är ju iof AISAB halvprivat, om jag nu jobbar där, eller här. Men hellprivat var ett tag sen. Sist jag kollade på löneöappen. Iof e extrajobbet privat på visst vis! Men gärna mer frågor av ambulsnskaraktär!

Nej, det är inte halvprivat utan ägs av SLL. Men nu jobbar du ju inte där så det är nog inte så lätt att veta.
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 23:41:43 följande:

Landstinhet har vubb som krav...

Det är mycket möjligt att de har det som formellt krav, men det hindrar inte ickevubbade att jobba inom landstinget.
Svar på tråden Vem behöver ambulans?