-
3 min från sjukhuset, oklart om det var att gå men jag utgår från körtid för ambulans, sen är det ju inte alls säkert ambulansen var placerad på sjukhuset, eller var den var öht. Men som jag skrev, jag utgick ifrån att det var utrett av IVO. Om ambulans dröjde för att den körde fel och ett barn dog? så är det ju anmält. Annars har det inte hänt öht.Anonym (alla) skrev 2015-08-28 13:51:42 följande:Det är tvärs över gatan, hur svårt kan det vara att plocka upp ungen och gå 10m... -
Vi lär aldrg få veta....Anonym (alla) skrev 2015-08-28 14:13:40 följande:Jag tror mest på det sista -
Vore intressant m svar på vad anmälan ledde till.Anonym (alla) skrev 2015-08-28 14:24:58 följande:3min till sjukhuset, det har inte hänt...,
-
Jaaa. Vette 17 vem ja ska hojta tillbaka på....Anonym (
) skrev 2015-08-28 23:56:49 följande:Ambulansliv!
-
Sjukvården lär anmäla sig själva och då kommer vi kunna läsa om det i tidningen framöver.Anonym (Hmm) skrev 2015-08-29 00:15:11 följande:Fy fan säger jag bara.. Mitt barn dog. Jag var ensam hemma med två barn varav ett jag gjorde hlr på. Skillnad på tre minuter med bil och på att gå samma sträcka. Var en vanlig jävla ambulans som inte hittade. Sostanten försökte lägga på luren för jon tyckte ambulansen borde vara framme, jag fick skrika för att hindra henne. Sen tyckte hon jag skulle gå ut på gatan och se om jag såg nån ambulans, men jag ansåg att hlr var viktigare än att sprida ga runt och leta.. Detta hände rätt nyligen i en mindre stad och vi har inte orkat anmäla eller undersöka än.. Haft lite annat att re i. Brist på empati var det nån som skrev innan, och ja här i tråden syns det ganska klart. Ambulanspersonalen var fantastiskt när den väl kom på plats.. Lite sent bara.
Beklagar om detta är sant. -
Polisen har inget att göra med om ambulansen körde fel. Har sjukvården gjort ett fel ska dom göra en lex Maria.Anonym (Hmm) skrev 2015-08-29 00:22:46 följande:Ja, tack då. Självklart hittar jag det värsta exemplet och hittar på en sjuk händelse. Det värsta som kan hända en familj.. Så jävla låg människa är jag.. Eller inte.
Har dom anmält sig själva så är det mer än vi vet, vet inte rutinerna för nåt sånt här. Polisen har ju vart inblandad från början med så känns som om det skulle vart utrett redan då. Dessutom kanske vårt barn dött även om dom kommit snabbare.. Det får vi ju aldrig veta. Vill iaf aldrig i mitt liv höra det samtalet till sos igen..
Ska fråga min psykolog om detta.
Nä du får ursäkta men nåt är det som inte stämmer i det du berättar...men jag är hemskt nyfiken på vad sjukvården har att säga. Lyssna på SOS samtalet (sos operatören har juedlyssning med den som dirigerar bilarna) den som dirigerar ser ju om ambulansen inte kommer fram o var den befinner sig.
Jag får ju tro dig om du säger det är sant (finns em del crazy folk här som ljuger om hemskheter) men jag tror starkt på att det inte riktigt är det korrekta. Det ät din upplevelse i paniksituationen. -
Ja. Har inte sagt nåt annat. Men det var felkörningen det handlade om.Agnescecila skrev 2015-08-29 02:10:38 följande:Nej polisen har inte något med ambulansens försening att göra. Men oftast kommer de när ett dödsfall skett i hemmet. Polisen har nog pratat med mamman eftersom ett barn avlidit utan tidigare känd sjukdom.
-
Vad är det detta m livshotande tillstånd folk hänger upp sig på? Jag hävdar ambulansbehov dvs vård under transporten. Harcman brutit lårbenet kan man ofta pga smärtan inte komma in i en vanlig bil. Då har man behov av smärtlindring. Har man brutit handleden gör det ibland ont men brukar gå bra så länge atmen är stilla, mkt sällan vårdbehov. Har aldrig påstått att svår smärta inte har ett ambulansbehov. Spec när den är akut. Har du haft ont i 3 dar är jag mer tveksam.Agnescecila skrev 2015-08-29 02:13:36 följande:Om man brutit benet kan det vara svårt att ta sig till sjukhus i bil, men det är inget livsfarligt tillstånd. Kan man åka ambulans då utan att skämmas?
-
Kränkande, pajkastning, ot, långt ifrån konstruktivt osv osv....mao stick o brinn om du inte vågar ta en seriös diskussion!!!!!Anonym (
) skrev 2015-08-29 10:12:38 följande:Hojta tillbaka? Jag svara på trådens fråga enbart.
-
Motivera det då!!! För det gick också TS ut på! Vidhåller pajkastning osv!Anonym (
) skrev 2015-08-29 10:34:38 följande:Din fråga: "Ven behöver ambulans?"
Mitt svar: "Ambulansliv". Det är vem jag tycker behöver er ambulans.
Ingen kränkning, pajkastning eller ot. I allra högatagrad inom trådens ämne.