Inlägg från: Anonym (cancer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cancer)

Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?

Har enbart läst ts, behövs inte mer än så. TS, var glad för att du är smal och plugga lite i ämnet innan du käftar så stort här. Bara att prova, cellgifter, kortisol eller sköldkörtel medikation och du kommer säja farväl till din xs storlek innan du öht hinner äta något...........................

• Anonym (cancer)
    Anonym (Fredag) skrev 2015-08-29 11:42:49 följande:

Anonym (Maja) skrev 2015-08-29 10:44:11 följande:[/quote-nick]

Så jag tror att den egentliga frågan (och särskilt från "fredag" ) är hur man kan prioritera annat före att vara smal. Eller?[/quote]

Nej. Min undran är vad det är som gör att en del inte kan hålla en energibalans fast dom gärna vill. Om det är mest beroende på nedstämdhet o.dyl eller om det oftare har att göra med påverkan av mediciner osv. Jag tror att om forskare kunde ringa in mer exakt varför en del får oemotståndliga hungersug och tappar mättnadskänsla och andra inte gör det ,kanske någon signalsubstans, förändring i hormoner el liknande så kan man hitta behandling som fungerar. Jag vet inte vilka orsaker som är vanligast. Varken ts eller jag har uttryckt oss det minsta nedlåtande , det är du som läser in det av inbillning. Man kan vara intresserad av mekanismer bakom problem utan att nedvärdera människor med problemet.

Du, jag som hela mitt liv hade stl. 36, tränade och var vegetarian, och ändå vägar 103 kg idag, pga cellgifter, upplever ts som mycket nedlåtande. För det mesta undrar jag, varför orkar folk ens bryr sig om någon annans utseende? 
    Vem är ni som dömer andra här? Ja, folk kan absolut vakna någon dag och väger tresiffrig bara sådär, eftersom de i månader höll på att spy i kaskader varje dag utan att bry sig om vilka konsekvenser det har.

Jag är så trött på den här skiten, hon i kassan framför mig, väger minst 100 kg och köper ändå glass.... Kom inte nu med att fk eller sjukvården eller afm får betala för alla överviktiga.

Du är liksom ts, en av dem som inte har den minsta lilla aningen om vad som kommer hända i ditt liv framöver. I morgon kan du också drabbas av bröstcancer och alla institutioner måste betala för dig.

Mitt tips. Ta hand om er själva och låt folk leva som dem vill.
  • Anonym (cancer)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-08-28 10:25:17 följande:

Det är inte för att vara elak. Jag undrar faktiskt. Jag väger mig varje dag. Om jag märker att det börjar dra iväg, till exempel på semestern (typisk period för mig att lägga på mig ett par kilo för mycket) ser jag över mina kostvanor och börjar röra lite extra på mig tills jag hamnat i normalläge igen.

Man vaknar plötsligt inte upp och väger 100 kg.

Varför stör du dig så mycket på alla överviktiga? Har du inget annat för dig? Är ditt liv verkligen så tråkigt?
    Låg mig berätta en sak för dig, även DU, som väger sig varje dag, är en av dem som inte vet vad som händer med dig i framtiden. Istället för att spotta på dem som är överviktiga, borde du vara medveten att det inte alls är så långsökt att någon kommer spotta på dig någon vacker dag. Du menar, enbart för att du tränar och ha bra matvanor, kommer detta aldrig hända dig? Då är du inte lite naiv.
    Varför är det så svårt, att acceptera andra så som de är? 
  • Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 13:57:46 följande:
    Så i ditt fall så handlade det om 30 kilo vätska? Tur du överlevde för ödem är oerhört farligt för hjärtat. P-piller är en sak och dem kan man vara utan och välja ngt annat MEN (OT OT OT) jag har läst 100-tals skildringar om hur man "svällt upp" 20-30 kilo i ett nafs för att man äter antidepressiv medicin (vilket ju kan skrämma skiten ur vem som helst och få dem att välja bort en viktigt medicin?). Man har inte ändrat kosten och äter inte mer än tidigare och man "sväller" ändå! Snacka om skräckfilm. Sanningen är att vissa mediciner ökar aptiten så det är inte magi utan man har själv fullständig koll. Jag åt antidepp i nästan 15 år och gick inte upp ett gram. Provade en mängd olika sorter så det handlar inte om det. Snarare gick jag ner.
    Grattis!
  • Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 13:57:46 följande:
    Så i ditt fall så handlade det om 30 kilo vätska? Tur du överlevde för ödem är oerhört farligt för hjärtat. P-piller är en sak och dem kan man vara utan och välja ngt annat MEN (OT OT OT) jag har läst 100-tals skildringar om hur man "svällt upp" 20-30 kilo i ett nafs för att man äter antidepressiv medicin (vilket ju kan skrämma skiten ur vem som helst och få dem att välja bort en viktigt medicin?). Man har inte ändrat kosten och äter inte mer än tidigare och man "sväller" ändå! Snacka om skräckfilm. Sanningen är att vissa mediciner ökar aptiten så det är inte magi utan man har själv fullständig koll. Jag åt antidepp i nästan 15 år och gick inte upp ett gram. Provade en mängd olika sorter så det handlar inte om det. Snarare gick jag ner.
    REALISTISKT är att anti-depp ökar vikten. Du har ätit anti-depp i nästan 15 år??? utan att gå upp i vikt? Du borde du väl prata med din läkare om du inte fått några placebos?
  • Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 14:28:27 följande:
    Så du menar att det i antidepp-medicinen finns en substans som gör att man sväller upp även om man inte överäter en enda kalori? Borde i så fall kunna ges till utmärglade i U-länder så SER de lite friskare ut i alla fall.
    Seriöst? Menar du allvarligt att du käkar antidepp i 15 år utan att undra någonting? Personligen skulle jag börja undra varför jag ens behöver äta antidepp i 15 år.

Hur kopplar du nu svälten i diverse u-länder med din size zero och antidepp?
  • Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 14:28:27 följande:
    Så du menar att det i antidepp-medicinen finns en substans som gör att man sväller upp även om man inte överäter en enda kalori? Borde i så fall kunna ges till utmärglade i U-länder så SER de lite friskare ut i alla fall.
    Ja, det menar jag. Men ditt problem är väl snarare vad du har för läkare som får dig efter 15 år fortfarande äta antidepressiva?
  • Anonym (cancer)
    Santana skrev 2015-08-29 15:10:08 följande:
    Ehmm, ja???! Menar du att du har en läkare som skriver ut antidepp till dig i 15 år och ditt enda problem är att du INTE gick upp i vikt? Din läkare borde bli av med sin appropriation, eftersom han är fullständigt oduglig!! 
    Nja, eller så söker man sig till alla möjliga läkare med den diagnosen för att kunna slippa jobba resten av sitt liv, eftersom depression kan vara kronisk....................

Däremot är kan man knappast vara deprimerad nog för att sparka på andra.
  • Anonym (cancer)

............för att INTE kunna sparka på andra......... ska det va!

• Anonym (cancer)
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 15:49:18 följande:

Jag klandrar inte alls den som är deppad och äter piller och går upp i vikt. När man är deppad så blir det lätt att man tröstäter och det sista man orkar tänka på är kanske vikten och man tar det sen när man mår bättre. Inget konstigt, MEN kom inte dragande med att det är en substans i pillren som gör en överviktig.( Jag är en smal typ men inte utmärglad och har aldrig velat gå upp i vikt.)

Nåja, nu väger jag inte hundra plus enbart för att. Du är en av dem som hittat rätt vägen för att aldrig får jobba mer (tills någon läkare läser dina journal ordentligt).
    Var glad för det, men håll käften när det gäller någon annans övervikt.
    Ja, medicin kan framkalla övervikt, bara att kolla. Och även om någon är överviktig bara SÅ DÄR, är det inte heller ditt jobb att förolämpa personen.
    Ta hand om din 15 åriga depression och dina läkare som inte ha kunskap att bota dig.
Svar på tråden Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?