Anonym (Fredag) skrev 2015-08-29 11:42:49 följande:
Anonym (Maja) skrev 2015-08-29 10:44:11 följande:[/quote-nick]
Så jag tror att den egentliga frågan (och särskilt från "fredag" ) är hur man kan prioritera annat före att vara smal. Eller?[/quote]
Nej. Min undran är vad det är som gör att en del inte kan hålla en energibalans fast dom gärna vill. Om det är mest beroende på nedstämdhet o.dyl eller om det oftare har att göra med påverkan av mediciner osv. Jag tror att om forskare kunde ringa in mer exakt varför en del får oemotståndliga hungersug och tappar mättnadskänsla och andra inte gör det ,kanske någon signalsubstans, förändring i hormoner el liknande så kan man hitta behandling som fungerar. Jag vet inte vilka orsaker som är vanligast. Varken ts eller jag har uttryckt oss det minsta nedlåtande , det är du som läser in det av inbillning. Man kan vara intresserad av mekanismer bakom problem utan att nedvärdera människor med problemet.
Du, jag som hela mitt liv hade stl. 36, tränade och var vegetarian, och ändå vägar 103 kg idag, pga cellgifter, upplever ts som mycket nedlåtande. För det mesta undrar jag, varför orkar folk ens bryr sig om någon annans utseende?
Vem är ni som dömer andra här? Ja, folk kan absolut vakna någon dag och väger tresiffrig bara sådär, eftersom de i månader höll på att spy i kaskader varje dag utan att bry sig om vilka konsekvenser det har.
Jag är så trött på den här skiten, hon i kassan framför mig, väger minst 100 kg och köper ändå glass.... Kom inte nu med att fk eller sjukvården eller afm får betala för alla överviktiga.
Du är liksom ts, en av dem som inte har den minsta lilla aningen om vad som kommer hända i ditt liv framöver. I morgon kan du också drabbas av bröstcancer och alla institutioner måste betala för dig.
Mitt tips. Ta hand om er själva och låt folk leva som dem vill.