Inlägg från: Anonym (cancer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cancer)

Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?

Anonym (realist) skrev 2015-08-29 18:56:03 följande:
    Det jag menar är att OM man ökar i vikt när man äter antidepp så beror det på att man kan få ökad aptit av medicinen. Man äter mer helt enkelt. Man hittar en anledning att släppa taget och svulla för "jag blir ju ändå fet av medicinen". Inga magiska ingredienser som gör att man sväller. FINNS INTE!

(samma fenomen som när vissa kvinnor blir gravida.....alla spärrar släpper och redan i andra månaden har man gått upp 10 kilo)
    Sluta larva dig. 
  • Anonym (cancer)
    Anonym (Pendlar) skrev 2015-09-02 11:54:02 följande:

Rubriken lyder: Hur kan man bli så tjock att man väger tresiffrigt... Till anonym undrar.

Så inget fel att svara varför man blir tjock ;)

Nåja, men nu har ju "Rubriken" fått hur många svar som helst, när ts ändå inte kan ta till sig dessa svar är det nog snarare hans problem än de "tjockas", eller hur?

Än en gång. För det första undrar jag, hur man kan ha så stora problem med just "tjocka"? Låter nästan som någon slags fobi. Ts behöver ju inte ha kontakt med dessa människor som stör honom så mycket, liksom man inte behöver ha kontakt till någon uteliggare på gatan om man inte känner för det. Så, vad är problemet här egentligen?

Man kan gå upp i vikt av många olika anledningar. Graviditet, cancer, sköldkörtelstörningar (tänk, de finns verkligen och tom väldigt ofta), hormonterapi mm. eller så finns dem som inte har något intresse alls att följa skönhetsvansinne och hellre njuta av livet. 

Varför folk inte gör något åt detta? Den ena gruppen för att man inte bara sluta äta medicin mot ett livshotande sjukdom, bara för att man går upp i vikt...........synd att hon dog i cancer, men åtminstone var hon smal....... Den andra gruppen, för att de inte är lika fobisk som ts och diverse andra.

Titta åt andra hållet helt enkelt, eller så växer du upp och acceptera folk som det är. Inte svårare än så. 
  • Anonym (cancer)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-09-02 13:26:03 följande:
    Jag, som för övrigt är en tjej, har inget problem med tjocka. Jag startade tråden därför att jag uppriktigt undrade varför man inte gör något åt saken när man märker att kläderna inte passar längre eller när man väger sig och märker att vågen visar för mycket. Man skulle ju kunna böra ta tag i sina mat/motionsvanor.

Jag stör mig alltså inte på tjocka och har inte antytt det någonsin i mina få inlägg.

Kanske är det så att fler äter mediciner som gör dem tjocka nu än förr, vad vet jag? Min syster går just nu på cellgiftsbehandling mot sin cancer och blir lite svullen precis efteråt på grund av att hon får kortison samtidigt.

Man kan förövrigt njuta av livet utan att vara tjock. Jag njuter så mycket jag kan och äter ofta god mat eftersom jag gillar mat och jag äter choklad varje dag.

Om någon ska växa upp är det du. Till att börja med kan du ju läsa vad jag faktiskt skriver!
    Då får du nu tipsa din syster om att hon borde omedelbart skulle sluta med detta! Du är inte bara lite dum och empatilös?
  • Anonym (cancer)

Även om jag inte hade cancer, skulle jag aldrig kunna frossa i mig så mycket som jag gärna skulle vilja spy ut på sådana som dig.

Sök dig till en bra terapeut, människan. 

• Anonym (cancer)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-09-02 13:43:58 följande:
    Vad är det jag har sagt som gör dig så upprörd?
    Vad som gör mig så upprörd är, att du pratar om din dödssjuka syster lika empatilös som om alla andra som inte motsvarar ditt ideal. Vad är det för fel på dig människan?
  • Anonym (cancer)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 13:44:37 följande:
    Jag anmäler ditt inlägg, finns ingen anledning att "skrika".. Diskussionen får väl fortsätta så länge folk vill diskutera. Finns ju massor att ta upp inom ämnet?
    Nämen, gör det då! 
  • Anonym (cancer)

Hoppas att familjeliv i samma takt som de raderar diverse inlägg även kollar hur många anonym den personen har som anmäler alla andra som inte håller med denne till 100.

• Anonym (cancer)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 14:11:41 följande:
    Finns väl ingen anledning att vara otrevlig? Ingen annan har varit otrevlig här. Man måste väl som vuxen människa kunna diskutera fast man uppenbarligen tar illa upp av någonting?
    Huruvida är jag otrevlig? Du berättar för mig att du anmäler mig pga av mitt svar till ts. Som du ju också har gjort. Jag svarar, nämen gör det då! Är jag otrevlig bara för det?

Jag bara gissar, varför du reagerar så där på alla inlägg som gäller ts.....
    Inte alla som har en annan uppfattning än majoriteten är otrevliga. Jag går inte konform med någon, enbart för att. Jag har för lite tid kvar att bry mig om sånt skit.
  • Anonym (cancer)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 14:11:41 följande:
    Finns väl ingen anledning att vara otrevlig? Ingen annan har varit otrevlig här. Man måste väl som vuxen människa kunna diskutera fast man uppenbarligen tar illa upp av någonting?
    Just detta är problemet med familjeliv. Var och en idiot får anmäla någon som helst bara för att......... och kommer lyckas med det eftersom moderatorerna ändå inte bryr sig ett dugg om vad som verkligen skrivs i inlägget. Flashback är bättre. 
  • Anonym (cancer)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 14:33:06 följande:
    Jag skrev varför jag anmälde, det var inte för att jag inte höll med, det var för att du gick till personangrepp mot ts och för att du "skrek".
    Jag har en anonym användare och en riktig, och nej, jag är inte ts. Vi skriver helt olika, det ser vem som helst.  Man får ha anonyma användare här. Dessutom så går det ju inte mig veterligen att signera med mer än en anonym signatur per tråd. När jag skriver inlägg kommer det bara upp min riktiga användare och "Mjo", och jag kan inte ändra i den anonyma rutan utan "Mjo" kommer upp automatiskt.
    Vad i hela friden har du för några problem människa? Knappast kan man "skrika" mot någon här, istället valde jag att svara i samma stora versaler som ts använde. För det andra. Tycker inte du att ts, om det nu skulle krävas, kan försvara sig själv? Varför anmäler DU någon som inte håller med TS?
  • Anonym (cancer)
    Aniiee skrev 2015-09-04 14:47:26 följande:

"Mjo", och "cancer", ta det i inboxen, annars anmäler jag er båda två för OT.

Åter till ämnet.....

GÖR DET DÅ!!! Jag tänker inte längre rättfärdiga mig för någon här, bara för att jag har en egen uppfattning. 

Om allting här handlar enbart om att anmäla andra för att få ett rumsrent tråd, tack du, men nej tack. 
  • Anonym (cancer)
    Aniiee skrev 2015-09-04 15:41:05 följande:
    JAg anmäler dig inte för att du inte håller med TS, utan för att du och Mjo tjafsar om anmälningar i tråden. FL har en policy om att inte lyfta privat byk (ert gräl om anmälningar) i trådar i känsliga rummet, så jag anmäler alla sådana inlägg (även detta och inlägg 334 av Sultana.)

Om TS ämne får ni tjafsa så mycket ni vill.
    Förstår vad du menar, men vet du, inte heller kan det väl vara så att man behöver buga för allt och alla, bara för att inta åka ut här? Nej du, så viktigt är familjeliv inte att jag borde låta förolämpa mig bara för att inte bli anmält. Jag ignorerar inte någon policy om jag förklarar att jag inte accepterar någon annans handling. 
  • Anonym (cancer)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 18:03:10 följande:
    Flera har hävdat att fetma osv inte alls är hälsofarligt och dödligt. Oferroll, nej, men det blir ganska het stämning så fort man säger något negativt om övervikt eller om att oavsett vad orsaken är så kan man ta tag i det, då blir man påhoppad med personangrepp om ytlighet och brist på respekt. Det är trist. Man måste ju kunna diskutera. Jag har inte kallat någon för dum i huvet eller liknande för att de tex har en helt skev uppfattning om hur kroppen fungerar osv, så varför är det ok åt andra hållet? Tog över, nja, det är väl upp till andra att vara lika aktiva om de/ni så önskar. Det har inte förbjudits av någon? Varför har jag gjort "fel" bara för att det här är ett ämne jag facineras mycket av och själv kämpat med och vill diskutera och ifrågasätta? Trodde det var ett diskussionsforum. Jag är inte mer trångsynt än någon som är överviktig och tror att det är helt riskfritt, är..
    Varför hävdar du hela tiden att det här är ett diskussionsforum, när du egentligen vill hålla monolog? Varför har du så svårt att acceptera någon annan bredvid dig. så svårt att du tom anmäler dem. Märkligt att ts inte hör av sig längre.

Nu får vi väl hoppas att du aldrig i ditt liv kommer drabbas av övervikt.
Svar på tråden Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?