Inlägg från: Ingensolstråle |Visa alla inlägg
  • Ingensolstråle

hur klä 11-12 månaders i höst/vinter?

Tycker att det är jättesvårt det här med ytterplagg, sonen blir 12 månader i oktober. Han går inte ännu och vi är inte ute jättemycket när det är dåligt väder.. så regnkläder känns lite onödigt att köpa på sig nu innan dagisstarten i början på november. 

Han har en tunn, fleecefodrad väst.. funkar den nu när det börjar bli lite kallare med en lite tjockare tröja under bara om han bara ska sitta i vagnen? annars funderar jag på ett fleeceställ/overall?

Hur klär ni era små nu när det börjar bli lite kyligare när de bara sitter i vagnen i stort sett? 

• Svar på tråden hur klä 11-12 månaders i höst/vinter?
  • Ingensolstråle

Tack för ditt svar! Jättebra tips på vad jag kan inhandla till honom!

Precis, vi har tänkt köpa en vinteroverall sen.. Väntar helst då det är svårt att veta storlek så långt innan så tyckte mest det var klurigt med hur man ska klä honom nu innan dess.

• Ingensolstråle
    Harmagedon skrev 2015-08-28 15:14:24 följande:

Vi körde med skaloverall till våra i den ålder. De är också höstbarn. De gick, kröp, ramlade runt ute och upptäckte världen.

Vad har man under skaloverallen då? Kan man inte lika bra köpa en ordentlig jacka och ett par överdragsbyxor att ta på om man ska vara på någon lekplats eller så? Jag tänker att så länge han inte går så räcker det väl med en bra jacka då han ändå sitter mestadels i sin vagn med filt/åkpåse över benen?
    Santin skrev 2015-08-28 16:45:08 följande:

Bra skor och lite tjockare kläder och så en filt man kan lägga på om det behövs.

Skor väntar vi nog något med, han har ett par sneakers än så länge.. investera i ett par ordentliga skor känns mer aktuellt när han börjar gå eller ska börja på dagis och det känns dumt att köpa redan nu då man inte vet storleken han kommer ha då. Han har inte kommit dit än att han kan hålla en i handen och gå runt heller. 

Svar på tråden hur klä 11-12 månaders i höst/vinter?