Inlägg från: linnéa001 |Visa alla inlägg
  • linnéa001

hur klä 11-12 månaders i höst/vinter?

Min dotter är snart ett år och har just nu på sig skaloverall och skor, typ kängor. Har testat att ha gummistövlar på henne, men det gick inte. När hon kröp så följde stövlarna inte med (foten åkte ut) och det blev omöjligt för henne att ställa sig upp, så det var ingen hit.

Jag funderar mycket på hur man bäst ska klä dem i höst/vinter för att underlätta toabesök och blöjbyte. Min dotter står inte still när jag byter på henne utan sätter sig ner hela tiden. Känns också så omständligt (och kallt!)  att ta av hela overallen men med tvådelat blir det kanske glipor så hon blir kall om ryggen och magen.

Galonisar är väl bra, men värdelösa när man åker rutschkana (blir inget glid).

Min dotter älskar att krypa omkring på lekparker och gå längs med klätterställningar och lekstugor och framförallt åka rutschkana oavsett väder så låt din lille utforska! Tror han kommer tycka det är jättekul. Det finns inga dåliga väder, kom ihåg det! Tipsar också om regnhatt/sydväst för huva är värdelöst. Jag köpte en på Lindex för 149 kr och regnhandskar för 119 kr. Jag handlar mycket på second hand då de växer så snabbt de små. Då blir det inte dyrt att ha flera varianter.

Svar på tråden hur klä 11-12 månaders i höst/vinter?