• Svar på tråden ÄGGFRI efterrätt
  • BuoBä

    Marängsviss. Du får läsa på glassen, men köpemaränger innehåller (märkligt nog) inte ägg. Smulpaj kan vara ett annat alternativ, eller klassikern konserverat päron med en smält chokladbit på.

  • alynda

    Chokladpudding, glass, frukt
    paj (läs innehållsförteckning dock), smördegsbakelser (fråga på konditoriet eller läs innehållsförteckning i butik),

  • ventilera mera

    Kanske lite sent ute här, men det är ju sjukt enkelt att göra en variant av chokladmousse som passar.

    Värm 5 dl grädde utan att det kokar. Smält ned 200 gram valfri choklad (i detta fallet utan äggspår då), jag väljer ofta t ex mörk choklad med pistage eller hallon i. Låt stå över natten, vispa upp till mousse nästa dag och servera med valfria tillbehör. Funkar lika bra med laktosfri grädde också om man skulle behöva det.

  • ventilera mera

    Obs för att det finns något i välsorterade livsmedelsbutiker som heter "NoEgg" som man kan använda t ex till bakning. Och köpemaränger som nämnts här ovan är gjorda på skummjölkspulver istället för ägg.

  • mánialfr

    Du kan ju göra smulpaj! Tycker det blir bäst med havre :) Har ett bra recept på det, och även äggfri kladdkaka som är underbar som jag kan ge om du vill ha.
    Om du vill köpa något i affär så är Findus kanelbullar utan ägg.. du kan ju även göra t.ex chokladmousse, finns recept som bara har två ingredienser. Annars kan du göra pannkakor eller pannkakstårta, har recept på det också. Har lite recept på allt möjligt så om du kommer på något kan jag säkert fiska fram ett recept på det som inte innehåller ägg!

Svar på tråden ÄGGFRI efterrätt