Zappan skrev 2025-05-02 14:01:31 följande:
"Mångkultur i politisk bemärkelse handlar dock inte om det som ovan nämnts, utan om de grundläggande värderingar som vårat samhälle vilar på. I fortsättningen är det just detta jag avser med begreppet kultur."
Jag kallar det lag. Lag är kodifierad kultur.
"Vi är i nordvästra Europa, norden eller Sverige långt ifrån perfekta i våra politiska system, samhälls- eller rättssystem, men vi har i alla fall kommit god bit på väg och har sedan länge, nästan uteslutande haft en utveckling åt rätt håll. Vi är relativt sett bra på demokrati, friheter, rättigheter, rättssäkerhet, jämställdhet och sekularisering av stat och samhälle.
Jag kan inte under några som helst omständigheter gå med på att backa i den utvecklingen och därför är jag mot alla politiska och religiösa extremfalanger samt mångkultur (i den rent politiska bemärkelsen). Vi skall i Sverige endast svensk kultur ha och dit räknas (i sammanhanget) inte att man måste äta kräftor och surströmming, fira jul, ta sig en sup, dansa "Små grodorna" o.dyl. Ej heller har etnicitet eller hudfärg med detta att göra."
Lagen gäller ALLA.
"Det kan väl knappast ifrågasättas att människor uppväxta och fostrade i kulturer som står långt ifrån vår, kommer ha svårare att ta till sig och acceptera vår kultur som sin egen, att leva efter och godkänna individer bland sina nära och kära att leva efter."
Lagen gäller FORTFARANDE ALLA. Även om man har levt i samhällen med helt andra lagar (kodifierade kulturer), det är ingen förmildrande omständighet.
"I vissa fall har även religiös övertygelse samt grupptrycket inom etniska grupper som delar samma kulturella bakgrund en viss bromsande inverkan i detta.
Med hänsyn till detta anser jag det inte som självklart att alla som kommer hit som flyktingar ska få permanenta uppehållstillstånd och medborgarskap för att leva här resten av livet, utan vissa bör så snart läget tillåter återvända till sitt hemland."
Man får normalt inte PUT, det är ett beslut som omprövas av Migrationsverket. Man kan få tillfälligt uppehållstillstånd, TUT.
Skälen varierar, skyddsbehov är en anledning. Arbete, studier, familjeåterförening (ja Conny-Ponny-Ronnys filipinska fru bl.a.)
är andra. För 31 länder behövs inga TILLSTÅND överhuvudtaget för att uppehålla sig i Sverige, det är en AUTOMATISK RÄTT.
Omvänt har svenska medborgare automatsk rätt att uppehålla sig i 31 länder, no questions asked. Det är ditt eget ansvar att
försörja dig lagligt, och se till att du har sjukförsäkring.
"De som exempelvis ens någonsin funderar på något som helst stöd (om än bara även det i tanken) eller engagemang för IS/ISIS borde aldrig haft ett svenskt medborgarskap om de inte fått det automatiskt vid födseln och några nya uppehållstillstånd borde då ej heller beviljas för dessa personer, i synnerhet inte om de återvänder till Sverige efter att aktivt tagit del i IS's aktiviteter någonstans i världen."
Medborgarskap FÅR man inte, man måste ansöka. Ansökningen prövas, du får inte ha varit straffad eller ha skulder.
Du får din moders medborgarskap vid födseln. Så var det med min styvdotter.
Ett svenskt medborgarskap kan inte dras in, det är grundagsskyddat i Regeringsformen. Om Sverige skulle dra in Kent Ekerots medborgarskap, vilket land skulle ta emot denne lille superaggresive statslöse jude med kazakiskt ursprung? Hans kazachiska mamma
hade ett sovjektiskt medborgarskap, Sovjet upphörde för 34 år sedan. Vad har kazacherna gjort för ont för att behöva ta hand
om Kent Kazarin-Ekerot?
Varför ska kurdiska styret i Irak ta hand om en massa rövhattar med svenskt, enbart svenskt, medborgarskap som åkt ner 2014
och svinat, mördat, våldtagit lokalbefolkning? Kurdiska självstyret vill inte ta hand om Sveriges mentala atomsopor. Det är Sveriges ansvar att straffa dem.
Det är inte olagligt att ha sjuka åsikter eller ens bilda Föreningen för Sjuka Åsikter. Det står inskrivet i Regeringsformen, som är
en grundlag. Det står dig fritt att bilda föreningen Pedofila Arbetsgruppen PAG, eller "Vi Fria" som Kjell Rindar kallade förbundet,
som delade postlåda med RFSL (google is your friend).
Idéer och att propagera för dem är inte olagligt. Handlingar (som våldtäkt mot barn) är däremot i högsta grad olagligt, men det är personen som genomför dem som straffas, inte eventuella föreningar som brottslingen
är med i. Bandidos MC, Muslimska Brödraskapet a.k.a. Sveriges Muslimska Råd (google SMR + Nalin Pekgul),
Ryska Folkförädarföreningen i nån källarlokal i Göteborg...alla är tillåtna.
Däremot kommer det GIVETVIS att få en massa sociala konsekvenser att bete sig som ett rövhål. Jag har inga problem att be
asiat-Kent dra åt helvete, peddo-Kjell, massa blådårar i Stalinistiska Kampförbundet. Jag bad personligen NMRs f.d. chefsideolog
från Finspång dra åt helvete och meddelade AFA var han fanns. Även om han idag har skickat hela NMRs arkiv till Expo och lever under
dödshot så skulle jag inte pissa på honom om det brann i hans tänder. Han har inte gjort nåt olagligt men han har livslång paria-stämpel
på sig i hela länets kulturliv.