KillBill skrev 2025-05-01 18:38:05 följande:
Varför fastnar du vid isolerade händelser som påskupploppen som inträffade för 3 år sedan? Majoriteten av muslimer fördömde våldet, och de högerextremister som under de senaste åren bränt koraner lindade i bacon för att försöka skapa nya kravaller har totalt misslyckats och det mesta har förlöpt lugnt.
Att du inte accepterar att alla religioner som respekterar svensk lag och mänskliga rättigheter (vilket de flesta muslimer gör) ska få verka fritt i Sverige innebär att du vänder dig emot grundläggande demokratiska fri- och rättigheter.
Att du drar in Fantomen i en diskussion om demokrati och religionsfrihet är mer barnsligt än konstruktivt.
Påskupploppen är absolut ingen isolerad händelse, vilket du mycket väl känner till.
Eller vågar du KillBill lova och garantera att de som tillber den den där religionen aldrig någonsin kommer praktisera sin religion på något motsvarande sätt igen? Vare sig i Sverige eller i något annat land?
Jag förstår att du vill tysta andra medlemmar i forumet genom att försöka hindra medlemmar från att resonera om påskupploppen, och att hindra någon använda exemplet påskupploppen, men hur du än försöker är påskupploppen det i nutid mest kända fallet på hur dessa religiösa individer väljer att praktisera sin religion i Sverige, mot Sverige som samhälle och mot etniska svenskar.
Du har självfallet fel gällande fördömandet.
För majoriteten av muslimer är påskupploppen i Sverige helt okända, vilket innebär att du som vanligt ljuger och häver ur dig rena sakfel.
Sanningen är att inte ens majoriteten av muslimer i Sverige har fördömt påskupploppen, för det finns ingen sådan undersökning och inga fakta som skulle stödja ditt lögnaktiga påstående.
Om man ser hur jättemånga individer som valde att delta i och engagera sig i påskupploppen, (skrämmande många individer!) och alla individer som valde att bara se på och låta det hända (igen skrämmande många individer!), så finns tydliga tecken på att majoriteten inte alls fördömde påskupploppen, utan snarare på ett eller annat sätt, aktivt eller passivt, gav sitt stöd för eller valde att inte fördöma, påskupploppen.
En sak är säker, det finns absolut ingenting som stödjer ditt påstående att majoriteten av muslimer fördömde våldet, utan snarare tvärtom.
Om någon bränner Fantomen-tidningar, biblar eller koraner, om någon lindar in skrifterna i spagetti eller i bacon, är ju fullkomligt ointressant för den stora majoriteten och bland alla normala människor är det fullkomligt självklart att sådana handlingar inte leder fram till samhällsstörtande kravaller så som i påskupploppen.
Det är ju inte som du försöker framställa det som någon typ av merit att vissa idiotiska individer avstår från att starta upplopp.
T o m du borde klara begripa att det är absolut inte något att framställa som en merit och som något fantastiskt och jättepositivt.
Fatta att detta med att avstå från att starta upplopp är bara det normala, för normala människor.
Att jag inte accepterar att vissa religiösa ska få tillämpa sin religion så som i exemplet påskupploppen, att dessa på detta sätt inte ska få verka fritt,
det tycker du
innebär att du vänder dig emot grundläggande demokratiska fri- och rättigheter.
Hur lyckas du få ihop denna häpnadsväckande slutsats?
Min åsikt är utan tvekan att jag accepterar alla de (religiösa eller icke religiösa, muslimer eller icke muslimer, även de som läser serietidningar) som följer Svenska lag och mänskliga rättigheter.
Alla är fullt accepterade av mig.
Att du försöker påskina något annat visar bara hur lögnaktig du är.
Men jag accepterar inte alla de fruktansvärt många religiösa, tillhörande den speciella religionen, som väljer att tillämpa sin religion så som de gjorde t ex i de samhällsstörtande påskupploppen.
Om du tycker att dessa följde Svenska lag och att de enligt dig representerade mänskliga rättigheter, så må den uppfattningen stå för dig.
ViIket är mest barnsligt?
Att i resonemangen ta upp och göra jämförelser med andra fullt jämförbara sagofigurer i fullt jämförbara fantasiskrifter,
eller att starta samhällsstörtande upplopp för att någon har bränt den serietidning eller den skrift som jag gillar, vilket är mest barnsligt?
F ö tycker jag det är barnsligt av dig att försöka dölja och förneka påskupploppen genom att gömma dessa samhällsstörtande upplopp bakom ord som demokrati och religionsfrihet.
För mig representerar påskupploppen snarare raka motsatsen till demokrati och religionsfrihet.
Att som du försöka gömma och förneka påskupploppens angrepp på Sverige och vår demokrati, förneka detta genom ditt svammel, är verkligen mer barnsligt än konstruktivt.