Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Mångkultur

Louice12 skrev 2025-07-01 13:10:39 följande:
    Om man inte är nöjd med samhället så är det ok att bli kriminell? 

När jag var yngre var det aldrig tal om att det var samhällets fel om jag misslyckades. Det var i så fall föräldrarna. Det fanns några viktiga milstolpar i livet. Att sköta skolan, och få bra betyg för att komma in på en utbildning då man efter denna får ett jobb. Fanns det inget så fick man flytta till en annan stad. Det var mitt eget ansvar att få ordning på mitt liv, inte samhället. Då behöver man inte leva på bidrag.
    I stort håller jag med dig, men att flytta är idag mycket svårare än när vi var unga, för då fanns hyresrätter vanligt folk hade råd med, även där jobben fanns.
  • Meddelande borttaget
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-09-22 22:32:14 följande:
    En intressant detalj i sammanhanget är att SD och övriga Tidöpartier inte agerar mot det faktum att delar av den svenska friskolesektorn ägs av saudiska intressen. Dessa partier är drivande när det gäller att tillåta religösa friksolor. 

- - -

- - -
    ...och s kan du inte lita på i detta sammanhang, som länge slickat islam- och islamismröv och därför troligen är det sista partiet att aktivt jobba mot att inte bara nya religiösa friskolor tillkommer utan även för ett avvecklande av redan befintliga.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-09-24 18:30:17 följande:

Vad är det för dravel? Socialdemokraterna har i flera år drivit linjen att alla religiösa friskolor ska förbjudas ? något som Tidölaget vägrar gå med på.

SD och de övriga Tidöpartierna har i praktiken blivit garanten för att Sverige ska fortsätta ha religiösa friskolor, både kristna och muslimska.

Det är mycket snack, men aktivt har de visat motsatsen.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-09-25 12:40:38 följande:

Religiösa friskolor finns fortfarande i Sverige eftersom SD, M, KD, L och C har haft majoritet i riksdagen sedan 2007, och så länge dessa partier sitter vid makten kommer ingenting förändras.

Den som vill stoppa indoktrinering i skolan och förbjuda religiösa friskolor, exempelvis muslimska, bör rösta på Socialdemokraterna eller något av de andra rödgröna partierna.

Inte sannolikt att s skulle gå emot en stor del av sin väljarkår.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-09-27 15:47:06 följande:
    Typ 100% av socialdemokraterna vill förbjuda religösa friskolor och partiet har propagerat för detta under många år men så länge som SD och övriga högerpartier vill fortsätta att tillåta detta så går det inte att stoppa.
    Det kan låta så när man sitter i oppositon...
Svar på tråden Mångkultur