Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Mångkultur

Tom Araya skrev 2025-03-19 00:22:21 följande:
    Jag har antagligen svarat på detta inlägg tidigare...

Att hävda att erkännandet av hur verkligheten ser ut skulle vara rasism är nog bland det dummaste jag sett uttryckas i den här tråden.
    Nej, det är du som skrivit inlägget som hävdar att detta felaktiga påstående är sant, men det är fint att du nu uppfattar att det du tidigare skrivit och länkat är felaktigt.

Sen är det en tråkig vana att du kopierar en del av andras inlägg utan kontext och försöker spinna på det.

fy Tom

• Padirac

Riks är kanske heligt för dig, inte för mig.

Entnonationalisterna och SDs följare gillar säkert den desinformation och hatpropaganda som riks sprider.

Deras huvudprogramledare heliade f*r f*n i direktsändning. Nyssnazisteras ränder finns kvar Död

Tom Araya skrev 2025-03-19 16:27:24 följande:

Alexander Bard sätter ner foten för vår yttrandefrihet och mot islamism.

Alexander Bard: Koranen är helig för dig, inte mig

Jag vet att vissa av er tycker det är det mest hemska man kan göra är att se på Riks, men jag har sökt och inte funnit någon intervju med Bard i detta ämne på något annat forum.

Håller jag med Bard i det han uttrycker här? - Ja, det gör jag.
    Håller du med?
    Argumentera gärna för eller emot.
  • Padirac

Det är inte jag som drar in Riks där programledarna heilar i direktsändning, sprider etnonationalistiska konspirationsteorier och rasism.

Det är du, du är fri att sluta när du vill.

Tom Araya skrev 2025-03-19 21:31:27 följande:
    Om du ändå tar dig tid att kommentera, varför kan du då inte kommentera det Bard säger istället för ditt meningslösa och ointressanta dravel om Riks, SD, etnonationalister och nazister, som i sammanhanget helt saknar relevans?

Det är som att du lägger allt ditt fokus, tid och energi på att klaga över att taxin har fel färg, istället för att bara kliva in och sätta dig och åka dit du ska, vilket var syftet.
  • Padirac
    nattuw skrev 2025-03-19 21:08:50 följande:
    Tror du den som länkar till Aftonbladet ser Aftonbladet som en helig skrift?
    Tror du att alla invandrare från mellanösterns ser koranen som en helig skrift?
  • Padirac

Måste fråga  .menar du att ditt trådämne inte är relevant då de faktiska förutsättningarna gör att den diskussion du försökt dra fram är ointressant?

Jag uppfattar att du skriver att din tråd är lika ointressant som att diskutera varför vi inte ska ha soluppgång - men jag misstänker att jag missförstår dig. 

Mrs Moneybags skrev 2025-03-20 12:56:52 följande:
    Trådens titel är: Mångkultur - vad det är och varför vi inte ska ha det.

Mitt svar på det är att det redan finns mångkultur i Sverige och att den inte kommer att försvinna. Därav är diskussionen ointressant. Den går inte att ta bort. 
  • Padirac
    nattuw skrev 2025-03-21 23:08:27 följande:
    En grupp individer med samma åsikter och värderingar blir inte mångkulturell bara föra att de har olika hudfärg, kön, sexuell läggning eller är född på olika platser. Vilket många som talar sig varm för mångkultur verkar tro.

Mångkultur är när personer som anser att homosexualitet inte bör bestraffas lever sida vid sida med människor som tycker att det är rätt att kasta homosexuella från hustak.
    Det senare har man hört från SDs och deras fotfolk i många år -  deras hat mot ej heteronorma och invandrare är lika stora....
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2025-03-22 00:10:26 följande:
    Jag tror att det trots SD är lättare att leva som homosexuell i Sverige än i Iran eller Ryssland.

Jag tror att det är lättare att vara homosexuell Sverigedemokrat än att vara homosexuell och aktiv i partiet Nyans.
    Det beror säkert till stor del på att mycket av SDs inflytande på svensk kultur hållits kort och borta från det allmänt accepterade. 

Titta på hur SDs politiska tvillingar i Europa och till och med SDs beundran för mycket av Rysslands politiska metoder och ideologi hanterar invandrare och homosexuella. 
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2025-03-22 04:02:48 följande:
    Jag är lite tveksam över att bedöma ett parti utefter vad andra liknande (eller vad man uppfattar som liknande) partier (dessutom i andra länder) tycker och säger.... 

SD var exempelvis bland de första svenska partierna som ställde sig bakom militärt stöd till Ukraina.

Tittar vi åt vänster med samma ögon så ser vi hela skalan från Stalinism/Putinism/autokrati till ett starkt stöd för demokrati, frihet, Europa och Ukraina...

Så man får nog vara lite försiktig med generaliseringarna här.
    Men om invandrare ska man tydligen inte vara försiktig med generaliseringar.

Dubbelmoral och hyckleri när det gäller partiet och ideologin som bygger på fascism, nazism och rasism.Kräks
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2025-03-22 04:02:48 följande:
    Jag är lite tveksam över att bedöma ett parti utefter vad andra liknande (eller vad man uppfattar som liknande) partier (dessutom i andra länder) tycker och säger.... 

SD var exempelvis bland de första svenska partierna som ställde sig bakom militärt stöd till Ukraina.

Tittar vi åt vänster med samma ögon så ser vi hela skalan från Stalinism/Putinism/autokrati till ett starkt stöd för demokrati, frihet, Europa och Ukraina...

Så man får nog vara lite försiktig med generaliseringarna här.
    Jag ser okunskapen om SD ideologiska förändringar  som en konsekvens av förnekandet
  • Padirac

Här generaliseras det om stora grupper av människor, något du inte tycker man kan göra om det handlar om nazister, fascister och rasister eller etnonationalister..

Tom Araya skrev 2025-03-22 19:17:05 följande:
    Det är ingen skillnad, resultatet blir detsamma.

Muslimer är dock en mycket större grupp.
Svar på tråden Mångkultur