Inlägg från: riversnroads |Visa alla inlägg
  • riversnroads

Sonen exploderat i tics!!! Hjälp

Hej, du beskriver med dina ord min sons tics eller beteende när han var 4 år, han är idag 7 år. Efter 2,5 års väntetid för att få kontakt med bup har vi äntligen fått veta att detta är jättevanligt vid neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, i vårt fall adhd. Ju mer man påpekar beteendet desto mer stressat blir barnet och beteendet kan eskalera. Min son har slutat helt och det höll bara på under en tid. Idag har han bara utbrott och extrema fokuseringssvårigheter.

• riversnroads

Allting började med att han var sen i talet och blev frustrerad och arg för att han inte blev förstådd, stackaren. Sedan lossnade det ganska snabbt med träning och specialpedagog. Efter detta kom ticsen, eller vad man ska kalla dem samt stamning. Han gjorde något med handen också när han talade, typ kupade den vid sidan av ansiktet. Allt detta är idag helt borta men han har koncentrationssvårigheter och typiska adhdsymptom. Jag är själv beteendevetare inom psykologi och kan till viss del se det läkarna på barnpsykiatrin ser.

Svar på tråden Sonen exploderat i tics!!! Hjälp