• Mona8000

Sonen exploderat i tics!!! Hjälp

Oooh min son har oxå börjat få massa tics! Jag är sååå orolig och kan inte tänka annat än bara de nya ticsen jag har sätt hos honom under dagen! Idag har han fått en ny och det var att han spände hela kroppen samtidigt Som han håll andan o drog in magen! Suck! Han gör oxå något med halsen som ser ut som han ska kräkas! Jag frågade honom varför han gör så o då säger han bara mamma jag måste har ont i halsen! Måste tillägga att han i år började 6 års och fyller 6 snart! Skolan är rörlig, allt är nytt för honom! Vill oxå tillägga att man opererade bort hans halsmandlar för ca 6månader sen! Har så mycket frågor i mitt huvud! Jag mår så dåligt över hela situationen att jag kan lätt gråta bara jag tänker på det!!!min man har sagt att vi måste undersöka honom men jag är såååå rädd för diagnoser!!! Litar inte så mycket på läkarna faktiskt pga gamla erfarenheter! Ush det här är inte roligt för varken oss som föräldrar eller för våra barn! Jag satt jättelänge ikväll vid min sons säng o masserade hans rygg pratade med honom, gav honom vatten o lite vindruvor! Det kändes som det hjälpte att han kunde sömna!

• Mona8000

Hur går det för din son nu pandamor? Har han fått hjälp? Är det bättre?

• Mona8000
    Anonym (Mamma) skrev 2015-11-29 15:36:48 följande:

Hej Mona.

Din son behöver inte ha en diagnos alls.

Ring bup/en väg in.

Mitt barn fick underbar hjälp med sina tics av en psykolog.

Mitt barn ska göra motövningar till ticsen.

Avslappningsövningar varje kväll innan barnet somnar.

Massage.

Och det har fungerat.

Gör detta för din sons skull.Han kan få det mycket bättre.

.

Jag får nog göra så! Det kändes lite bättre med tricsen igår hoppas att det går över helt!
Svar på tråden Sonen exploderat i tics!!! Hjälp