• princess of woolfs

Barnvagnslås?

Finns det lås till barnvagnar?
    Har kollat på en lägenhet utan barnvagnsförråd och med trappor, kan inte ha vagnen i lägenheten. Hur gör ni som bor så med era vagnar?

• Svar på tråden Barnvagnslås?
  • princess of woolfs

Kanske ingen som har lås på sin vagn..?

• Anne Yone

Jag har egen ingång och drar in vagnen, men jag skulle kunna tänka mig att kan använda ett vanligt cykellås?
    Typ ett slanglås och låsa fast barnvagnen i ett cykelställ eller liknande.

• princess of woolfs

men då måste den ju stå ute?! Jag menar i trapphuset, finns inget cykelförråd heller.

• Monalisan

konstigt. når förråd meåste dom ju ha

• Anne Yone

Hmm... Jag tänkte att ni kanske hade så den kunde stå under tak...

Då vet jag inte. Men ett cykellås måste ju funka iaf? Bara låsa vagnen som man låser cykeln?

• Mandy

Har vagnen utanför dörren. Vi bor på nedre botten. Syns ej från gatan så det känns rätt okej.

• Upptagen

Vi har vagnen fastlåst i ett element i trappuppgången med ett cykellås. Det är en såndär lång "tråd" som vi låser fast med hänglås.

• Jossan

ska man skaffa lås även om den står i ett barnvagnsrum?
    iof den är gammal det jag isåfall oroar mig för är faktiskt att någon ska sno lufthjulen som är det som är mest värt på hela vagnen

kram J

• princess of woolfs

som vi bor nu har vi den i ett barnvagnsförråd, olåst. Men den lägenheten vi kollade på har varken barnvagnsförråd eller cykelrum (kanske vanligt förråd, men då uppe på vinden!), dessutom är det mitt i stan så jag skulle inte våga ha den i trappuppgången olåst eller låsa fast den vid eventuellt cykelställ utanför, även om det skulle vara under tak. Kanske skulle det gå att i så fall låsa fast den vid ett element..hmm..men ni har alltså använt vanligt cykellås?

• Marlin

Vi har köpt ett vajerlås med en tjock vajer inklädd i plast. Den är ganska lång, så vi snor den runt i hjulen och fast i chassit, och låser med hänglås. Det funkar bra.

Svar på tråden Barnvagnslås?