Inlägg från: Anonym (Moira) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moira)

Ensam & mår riktigt dåligt: Vill göra abort men systemet sätter stop (trots bara v7)

Åh vännen,lider med dig!

Praktiskt skulle jag försöka ta mig hem till Sverige ASAP om du har råd, precis som någon skrev så skyll på familjekris.

Väl hemma kommer det att ordna sig! Jag vet att du blir prioriterad då jag jobbar inom vården.

Om den möjligheten inte finns så sjukskriv dig med anledning av ett mindre ingrepp som är privat så du vill inte diskutera det, inga mer frågor lär komma.

Kommer ändå fler så säg skrapning pga cellförändringar.

Kolla med ambassad/konsulat om de kan hjälpa dig, det bör de göra om avståndet inte är allt för stort, eller ring UDs hjälplinje direkt, alt välgörenhetsorganisationer som tex röda korset, Sida om du vet att de är närvarande. De kommer inte att döma fig utan hjälpa efter bästa förmåga

Inga svenskar du träffat på i närheten? Vet av erfarenhet att de kommer att ställa upp om du bara ber dem även om de bara är ytligt bekanta, Skandinavien, Britter, och tyskar lika så, jobbat i många länder...var inte rädd för att fråga, de kommer att förstå!

Om du hintar i vilken världsdel du bor i kanske jag kan hjälpa dig.

Och snälla uppdatera hur det går för dig, tänker på dig!

Kram

• Anonym (Moira)

Kom att tänka på att UD har uppgifter om de flesta svenskar i ditt närområde.

Ring UD nu och kolla, de kan säkert förmedla en kontakt om du bara berättar om din situation.

Värt ett försök i alla fall!

De kommer att hjälpa dig om de bor i din närhet och allt detta är inget att skämmas över, kom ihåg det!

Svar på tråden Ensam & mår riktigt dåligt: Vill göra abort men systemet sätter stop (trots bara v7)