Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Julia Caesar avslöjad!

Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 17:29:14 följande:
    Konstigt att man inte som journalist kan stå för de "sanningar" man sprider.
    En fd journalist som varit sjukpensionär pga. "elallergi" och oral galvanism sedan hon var 49 år, tydligen gick det alldeles utmärkt att fortsätta skriva både böcker och krönikor under pseudonym år efter år.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Illa) skrev 2015-09-02 17:36:30 följande:
    Före detta journalist, stor skillnad.
    Du kanske också vill bli röjd med identitet?

Hamrud har både foto, hemadress och mobilnummer outat i ett annat forum.
    Dock inte av mig men jag stöder den som gjort sig besväret.
    Detta hoppas jag att hon får ångra.

Julia Caesar har inte begått något brott.
    JC har ju fått sjukpension i åratal trots att det tydligen gick alldeles utmärkt att skriva krönikor och böcker under anonymitet det är väl ungefär samma sak som andra bidragsfuskare som avslöjats när de kunnat utföra arbetsuppgifter.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Bra :)) skrev 2015-09-02 22:26:48 följande:
    Julia Caesar, en erfaren journalist och författare,

Så presenteras hon på Aktualia, där hennes krönikor finns att läsa.
    Trots att hon inte arbetat som journalist på över 20 år.
    Krönikorna handlar främst om hur Sverige har blivit förstört av bidragssnyltare som inte är svenska själv har hon uppenbarligen snyltat på bidrag som sjukpensionär sedan hon var 50 år trots att det tydligen gick alldeles utmärkt att skriva en massa anonymt då borde det rimligtvis även varit möjligt att arbeta med någon form av arbete någonstans på arbetsmarknaden, enklare städjobb eller något annat.
  • Anonym (anonym)
    Sedan andra världskriget har vi blivit indoktrinerade med den ideologiskt betingade myten att det inte existerar några raser och därför heller inga rasskillnader. ett citat ur denna äldre kvinnas alster.
  • Anonym (anonym)
    Solidaritet skrev 2015-09-03 12:15:28 följande:
    Varför hon valde att vara anonym kan bara hon själv svara på. 

Att anonymiteten gjort det möjligt för henne att utan sociala konsekvenser sprida onyanserat hat och fundamentalistiska lögner kan en konstatera. Det är upp till var och en att tänka över vilket sorts samhälle en vill ha. 
    Dessutom presenteras denna person som meriterad journalist så att det på något sätt ska se ut som det verkligen är  någon som representerar journalistkåren och att det då ska ligga riktig research bakom de "fakta" som krönikorna handlar om, när det i själva verket är egna åsikter.
  • Anonym (anonym)
    Lucky76 skrev 2015-09-03 14:07:48 följande:
    Skrattretande att en massa anonyma vänsterextremister sitter på Sveriges största nätmobbningsforum och glädjer sig att vänstermedia har hänt ut en meningsmotståndare. En gammal kvinna som nu hotas öppet på Twitter av en ANONYM vänsterextremist påhejad av en chef på Expressen samt en komiker som också leker hobbypolitiker.

Det ni inte förstår är hur många poäng SD samlar in just nu. Jag som aldrig har eller aldrig skulle vilja rösta på SD känner att jag snart inte har något val. Det är antingen det eller låta samhället styras av människor med åsikter kulturcheferna på Expressen, anonyma nick på Familjeliv som Nerfherder, todo nada och Drottningen70 och Åsa Romson. Gud förbjude. 

Ni kämpar er blåa i ansiktet för er sak men verkar inte förstår att för varje inlägg, artikel, ord och påhopp så gör ni så mycket mer skada än nytta. Förstår ni att ni hjälp till att göra SD till Sveriges största parti? 

Jag har inte sett någon alls ge ett exempel på någon Julia Caesar skrivit som är hets mot folkgrupp, uppviglande eller ens olagligt. Vänstersidan har de senaste tio åren stått för så extremt mycket mer hot och hat än högersidan. Så mycket mer våld. Så mycket mer grymheter. Så många fler fällande domar.

Vidare kan jag säga att det enda Julia Caesar skrev i sin blogg var journalisternas arbetstelefonnummer. Inte adress eller privatnummer.

Jag tycker också att tanten verkar mer än lovligt galen men på sättet som oliktänkande hängs ut, hotas och hatas börjar detta lika en åsiktsdiktatur. Vänstermedia vill ha patent på att styra hur vi tycker, tänker och röstar och de kommer att gå hur långt som helst. 

Expressen publicerade en krönika 2010 där man skrev om att Julia Caesar riskerar att mördas om hennes identitet röjs. Förstår ni alla nu att de väljare att röja henne trots att de vet, och själva har skrivit om, att hon med största sannolikhet kommer att råka illa ut? Se på Lars Vilks............
    Alla hennes krönikor består av hets mot folkgrupper bara läs dem så får du se.
  • Anonym (anonym)
    Lucky76 skrev 2015-09-03 14:44:25 följande:
    Vill du tillägga något? Varför är du anonym? Är du feg? Vågar du inte stå för dina åsikter? 

Länka till något JC har skrivit som enligt lagen skall anses som hets mot folkgrupp så ska jag ändra uppfattning.

Igen, jag vill klargöra att jag inte håller med JC i det hon skriver men jag tycker att hon borde ha rätt till sin åsikt utan att behöva hatas och hotas av media, kändisar, journalister, vänsterextremister och politiker. 
    Tänker inte länka till några krönikor de som anser att det är synd om JC är samma personer som näthatar politiker och unga tjejer som säger sin åsikt.
  • Anonym (anonym)
    EnAnonumius skrev 2015-09-03 14:50:39 följande:
    OM nu "alla hennes" krönikor hade bestått av HMF, så hade hon suttit inne i dag.  Eller alternativt haft villkorlig dom på sig om de valt att ta hänsyn till hennes höga ålder och hälsa.

Man är inte så anonym på nätet som många tycks tro.
    Många anonyma näthatare som har åkt dit ,och blivit dragna inför rätta. Även dem som har näthattat på "lånad dator". 

Kanske blir det en anmälan nu när identiteten är känd för det är ju inte så att en åklagare väcker åtal mot någon som är anonym och polisen lägger inte ned så stora resurser för att hitta någon som sprider saker anonymt.
  • Anonym (anonym)
    Lucky76 skrev 2015-09-03 14:52:08 följande:
    Varför är du anonym? Vågar du inte står för dina åsikter? Är du feg?

Oh the irony! Läser bloggar much? Fotbollsfrun kanske?
    Du är väl också anonym för inte är hittar jag någon Lucky76 på Ratsit.
  • Anonym (anonym)
    Lucky76 skrev 2015-09-03 15:14:03 följande:
    Men det gäller även dig! Du hatar också anonymt. Du hatar JC, SD-anhängare mfl. Du anser att du har rätt att hata dem lika mycket som de anser att de har rätt att hata dig. Förstår du? Ingen har rätt och ingen har fel, ni bara hatar. Vänsterextremister mot högerextremister, same same.

Vem pratar jag med? Vad heter du? Hur gammal är du? Var bor du? 
    Var framkommer det att någon hatar den åldrige JC det är väl propagandan som sprids som är det som massor av människor avskyr?
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!