Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Julia Caesar avslöjad!

Lucky76 skrev 2015-09-03 16:59:24 följande:
    Jag skrev att jag anmäler dig om du gör om det. Gör inte det så slipper jag. Jag menar en polisanmälan och då måste ju din riktiga identitet tas fram. Det vill du väl inte? Inte för att vara tradig men seriöst, jag vägrar att anklagas för ett brott jag inte begått! Där drar jag min gräns. 

Jag HAR diskuterat trådens ämne, det är ju ni som sitter och tjafsar om att jag ljuger, har kapat en identitet och en massa strunt.

Jag tycker att JC är galen och jag håller inte med hennes åsikter men jag tycker att det är läskigt att media bestämmer vem som får tycka vad och vem som har rätt att vara anonym eller inte. 
    Fast nu var det ju så att hon inte blev av med sin anonymitet förrän hon själv skrev ett inlägg om hur namngivna journalister "förföljt" henne 3 gånger på några år för att försöka få en intervju och dessa utsattes för en massa hot som hennes riktiga namn publicerades. En journalist vet mycket väl vilken reaktion man får när man på en media där en viss typ av människor håller till publicerar det hon gjort.
  • Anonym (anonym)
    Lucky76 skrev 2015-09-03 18:58:35 följande:
    Vad menar du med "gör sig till en offentlig person"
    Om man kallar sig journalist, skriver böcker och citeras som någon form av auktoritet så har man valt att göra sig till en offentlig person.
  • Anonym (anonym)
    Lucky76 skrev 2015-09-03 19:12:24 följande:
    Det håller jag med om! Hade du känt på samma sätt om JC hade bloggat och skrivit böcker på samma sätt men mot SD och för invandring?
    Om JC hade påstått utan belägg att de som stödjer SD har lägre intelligens än andra och skulle vara ett hot mot kvinnor och genom att de lever på bidrag så att våra gamla och sjuka får det sämre så hade jag känt detsamma.
  • Anonym (anonym)

JC har medvetet publicerat namn och telefonnummer till en journalist i en media som vänder sig till individer som är har en viss agenda kallar man sig erfaren journalist så vet man vilka konsekvenser detta får.

• Anonym (anonym)
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 14:53:03 följande:

Niklas Orrenius menar du? Efter att han hade ofredat henne en längre tid.

Nja, han har ju själv spridit sitt nummer ganska vitt och brett så det var ju inte direkt hemligt:

www.friatider.se/julia-caesar-hangdes-ut-for-...

Så ett ganska ihåligt argument för att hotfullt hänga ut henne med namn och bild i en av Sveriges största tidningar.

Ja, precis, och de flesta våldtäkter begås av kvinnor!

Drömmer

Du menar att det är ofredande att under några års tid söka en person en person 2-3 gånger, då lär ju varenda telesäljföretag kunna anses ofreda människor.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Jodsalt) skrev 2015-09-04 15:17:38 följande:
    De sökte upp journalisten (som det inte ens är klarlagt att hon ÄR Julia Caesar) i hennes fritidshus. Där finns ingen telefon och inget registrerat på henne. Hur de lyckades med det måste ha vart genom att gå igenom hennes privata finanser och hitta en lagfart med byggnaden och på det viset snokat fram. Det är rent äckligt, tycker jag, och det är sån "journalistik" som de bör hålla sig för goda för. Nästa steg är väl att gå igenom hennes sopor.
    Journalister till skillnad från bloggare har som uppdrag att söka upp människor för att få fakta till de artiklar de tänker skriva, JC är ingen journalist och har så inte varit sedan 20 år tillbaka eftersom hon blev sjukpensionerad från yrket. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 15:23:07 följande:
    Telefonförsäljare brukar inte åka hem till folk, ringa på dörren och ställa sig och titta in genom deras fönster.

Det är skillnad mellan att ringa till någons telefon och att ställa sig och glo in genom fönstret hemma hos någon.
    En gång har en journalist sökt henne på landet och skrivit ett meddelande till henne, journalister brukar söka upp människor de tänker sig att skriva om så att dessa får ge synpunkter på det som ska skrivas.Ingenstans från någondera part sägs det att det förekommit någon form av upprepade kontaktförsök.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Jodsalt) skrev 2015-09-04 15:45:13 följande:
    En gång? Nej flera. Vid ett tillfälle stod en fotograf tydligen utanför, bankade på fönstrena och tog kort.
    Ska väl ha varit 3 kontaktförsök varav ett var ett mejl under några års tid.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 16:04:33 följande:
    Nej, minst fyra stycken hembesök och mail och annat utöver det.
    De uppgifter som finns är 4 kontaktförsök och ett mejl möjligt att du har andra uppgifter men det är inget som någon publicerat så att det är lätt att hitta och att dessutom försöka få skyddad identitet efter ett kontaktförsök är tämligen magstarkt. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (vem?) skrev 2015-09-04 19:22:57 följande:
    Så du är modig då som inte är anonym på samma sätt som jag? Du är anonym, fast bara lite lite...

smile2.gif

Wow!

Precis som Julia Caesar blev kontaktad av missnöjda människor/journalister?

Oh the logic!
    Så sig Julia Ceasar skulle behöva skyddad id. för att en journalist frågar om en intervju för skyddad identitet krävs ett reellt hot samt att den hotade själv ser till att undvika konfrontationer kan en fiktiv person få skyddad identitet.
  • Anonym (anonym)
    kenneth768768 skrev 2015-09-05 10:46:06 följande:
    Vilka tycker du att man ska hänga ut?

Jag tycker både pedofiler, misstänka förbrytare, dömda förbrytare och anonyma rasister.

Misstänkta förbrytare ska inte hängas ut eftersom de är just misstänkta däremot är det lämpligt att de som de misstänkta och kan vara oskyldiga.
  • Anonym (anonym)
    kenneth768768 skrev 2015-09-05 13:55:30 följande:
    OK, ska man ha nån form av rättsäkerhet inblandad, vilket jag tror du är inne på, borde egentligen polisväsendet och inte tidningar göra uthängningen av anonyma rasister. Men eftersom polisen inte gör detta idag, måste straffvärdet på anonym rasism höjas, så att polisen tar tag i brotten. Idag har ju polisen ignorerat Julia Cesar mig veterligen. Låt säga att man höjer straffvärdet på anonym rasism till 5 år?

Borde även kunna rensa ganska friskt här på forumet!

Men då blir det ju ingen uthängning i tidningarna iofs...så, efter lite funderande, är jag nog inne på att man både borde skärpa fängelsestraffen från polisens sida samt uthängning i tidningarna. Egentligen behöver Expressen bara då göra en utskrift från Lexbase i varje nummer, samt att vissa av personerna ska presenteras med namn och bild.
    Nyhetsmedia är till för att förmedla nyheter och granska olika maktsfärer nu är en maktsfär anonyma på nätet.
    Finns inget intresse av att tidningarna ska fyllas av förbrytarporträtt om det inte ingår i någon form av granskande artikelserie om en viss typ av brott. Att avbilda dömda brottslingar har visat sig vara ytterst olyckligt i andra länder eftersom lynchmobbar har bildats där helt oskyldiga slagits ihjäl för att de liknat brottslingen.
  • Anonym (anonym)
    Nerfherder skrev 2015-09-05 18:16:37 följande:
    Källa?
    Ska väl vara något twitterinlägg för några dagar sedan funderar på hur många av de som JC namngett i sina krönikor som utsatts för en massa hot. 
  • Anonym (anonym)
    Nerfherder skrev 2015-09-05 19:06:42 följande:
    ok, länka till inlägget då
    Har ingen länk eftersom jag bara läste det på ett annat forum var någon rappare av något slag som skrev inlägget.
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!