Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Julia Caesar avslöjad!

todo nada skrev 2015-09-03 11:33:01 följande:

Strunta i dina inlägg när du tapetserar med dem?

Varför koncentrerar du dig inte på att föra diskussion istället? Du ifrågasätter ALLT, det är så du diskuterar. Jag vill också ibland ha fakta på det människor skriver, men du har tagit det här med att ifrågasätta till en helt ny nivå.

Har du läst allt jag skrivit? Och ursäkta att jag ifrågasätter, men varför går du alltid offtopic
  • Nerfherder
    Alessia skrev 2015-09-03 11:50:05 följande:

Känner inte till denna Julia, men har läst om "avslöjandet" och synpunkter på hennes krönikor i dags- och kvällspress. Hon borde ha skrivit under eget namn, men sina åsikter har hon full rätt till och och att tysta en människas åsikter i Sverige (censur alltså) är ett brott mot yttrandefriheten och tryckfrihetsförordningen.

Det är minst sagt skrämmande att läsa Peter Wolodarskis våta dröm att lagföra de som på webben driver sajter som har en annan politisk  åsikt än den han och hans gelikar i medievärlden står för. Även Pressombudsmannen är inne på samma linje. SKRÄMMANDE!  Så startar vägen mot förtryck och enpartikultur. Exempel finns världen över. Ett sunt samhälle tillåter fri debatt! Argument ska bemötas med motargument, inte nedsläckningar och hot.

Journalister och politiker måste ta till sig att stora delar av Sveriges befolkning inte delar förd politik bl a i flykting-, tiggar- integrationsfrågan utan vill ha annan ordning och det är av allt att döma inte ordningen att människor på flykt för sina liv ska lämnas utan hjälp utan en fråga om hur hjälpen ska ges.  Dessutom kommer i allt större antal - och det verkar vara belagt från flera håll - ekonomiska flyktingar från bl Balkan. De behöver inte skydd, men blandar sig i flyktingströmmen. Hur landets resurser ska användas i flykting- och integrationsfrågan är sannerligen en demokratifråga och den måste upp på agendan och behandlas öppet och sakligt, annars lägger man vägen fri för krafter både till höger och vänster som är verkligt mörka och samhällsfarliga.

Hur är det att tysta en människa, genom att avslöja dem?

Hon skriver fortfarande. De som skriver anonymt och postar personuppgifter, som tydligen hon gjort, är de värsta trollen imo.

• Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 11:56:05 följande:

Ja det har jag, och med handen på hjärtat tycker jag inte du tillför så mycket i diskution. Det känns som att du i de flesta fall skriver för att du vill men inte vet riktigt vad du ska skriva.

Vad jag tycker är topic eller inte ska du skita i, koncentrera dig du istället på att få fram mer än två innehållslösa meningar till svar i varje inlägg du citerar.

Jag har även läst allt du skrivit, och du går alltid offtopic samt för meningslösa diskussioner. Hur svårt ska det vara?
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-09-03 12:21:43 följande:

Jo hon sa själv precis så att det var av omsorg för sina barn och barnbarn som hon valde anonymiteten! Jag skulle vara livrädd nu om jag var JC och må jättedåligt. Kvinnan är 70 år och har dåligt hjärta så man kanske lyckas knäcka henne totalt............eller så inte.

Omsorg om sina barn och barnbarn, hade hon haft det hade hon inte skrivit sådär. Hon har bara matar på, i säkerhet om att ingen någonsin kommer att få veta vem hon är...
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 12:29:02 följande:

ja, tänk vad kul forumet vore om alla "diskuterade" som du gör. Skulle vara som en hord med rumpnissar som sitter frågar varandra "vaffö dåå" om och om igen.

Gnäll gnäll gnäll... tänk om du ändå kunde få tyst på mig....
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 12:43:06 följande:

Ja, tänk om man kunde tysta en rebell som dig Nerfherder.

Här, jag hittade ditt topplock
  • Nerfherder
    todo nada skrev 2015-09-03 13:18:48 följande:
    Oh snap, du är så hård att jag avslutar diskutionen här tror jag..
    Bra, smit iväg du.
  • Nerfherder
    Lucky76 skrev 2015-09-03 14:52:08 följande:

Varför är du anonym? Vågar du inte står för dina åsikter? Är du feg?

Oh the irony! Läser bloggar much? Fotbollsfrun kanske?

Du är också anonym... eller heter du Lucky76
  • Nerfherder
    Lucky76 skrev 2015-09-03 15:03:15 följande:

Jag är inte anonym! Mitt namn står i min presentation. Jag heter Sara Nordstrand, bor i Hässelby och är 38 år gammal. Är det något mer ni vill veta?

Ja, det är fegt att skriva anonymt och inte våga stå för sina åsikter. 

Det står inte i din presentation...
  • Nerfherder
    Lucky76 skrev 2015-09-03 15:21:04 följande:
    Du får ringa numret som slutar på 87 för det andra använder min man.
    Varför påstår du att ditt namn står i din presentation när det inte gör det? Det kan inte va så att du bara slänger fram ett namn?
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!