Julia Caesar avslöjad!
Konstigt att det resonemanget inte gäller när det är "PK-journalister" som Orrenius som "hotas"...
Konstigt att det resonemanget inte gäller när det är "PK-journalister" som Orrenius som "hotas"...
Nja, det gör det ju inte i samhällsdebatten. När Orrenius eller någon annan journalist får ta emot hotfulla samtal/mail (eller påstår sig ha fått det) så blåses det upp jättestort. Men om någon av dem de hetsat emot med sina karaktärsmord utsätts för samma sak så får man tydligen finna sig i det eftersom man är en sådan där "rasist".
Ärligt talat är jag förvånad att situationen än så länge inte eskalerat mer än den gjort. Förr eller senare kommer ju folk att få sätta livet till som kvällspressen hetsar och förföljer.
Julia Caesar är ingen anonym näthatare. Hon är en omtyckt omdebatterad debattör.
bit.ly/1KIa5tZ
Jag har läst vad Orrenius och den andra gjort. Det är ju ren stalking. Var är Aschberg? De stalkade den stackars tanten. Sökte upp hennes sommarstuga och stod och bankade. Naturligtvis vill de göra en "hit piece" på henne.
Jag vet inte med mig att jag skrev det, men man kan ju som sagt vända på det:
Ja det är ju såååååå synd om "PK-journalister".
Nu tror jag iofs inte att du riktigt förstår att man kan vända på resonemanget. Men det finns säker andra här i tråden som förstår implikationerna av ditt resonemang.
Den ena är pensionär, den andra inte.
Den ena är kvinna, den andra inte.
Den ena har resurser, den andra inte.
Den ena har en pressetik att förhålla sig till, men gör det inte.
Det finns många skillnader.
Kallar du Ulf Nilson för sdare och rasist? :o Kollade du ens länken?
Kallar du Ulf Nilson för sdare och rasist? :o Kollade du ens länken?
Men... nej. Så fungerar inte nätforum. Jag tillhandahåller en länk. Så fungerar det. Länken är väldigt lång, därför avkortad. Ulf Nilsson är en känd journalist. www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAAahUKEwiotPT7st3HAhXGlSwKHY_MAzs&url=https%3A%2F%2Fsv.wikipedia.org%2Fwiki%2FUlf_Nilson&usg=AFQjCNEsx0iAFJ5Am1-_5wtCFepbKNkvog
Vad spelar den där rasistetiketten för roll? Den klistras ju bara på folk för att avhumanisera dem.
Nej det var jag som påstod. Håll lite koll.