Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

Aprilbebis 2016

becka1989 skrev 2015-09-05 21:12:09 följande:

Lergigan comp men finns en som man kan kombinera med den också ifall lergigan comp inte skulle funka. Och aa självklart mot illamående.

Fick sån jäkla halsbränna en timme innan maten så illa att jag kräktes kändes som jag kräktes eld brände så jäkligt i halsen. Men tog tabletter mot halsbränna och det försvann snabbt. maten fick jag i mig dock inte så mycket jag hade hoppats men så jag blev mätt iallafall.

Så svårt att äta med, har haft illamående hela dagen skulle äta lunch men fixa det inte så la mig på soffan och somna direkt vaknade 2timmar senare då var jag bra igen. Nu sitter jag och äter morötter och gurka och dipp haha.

Jag lyckas bara få i mig kall mat. Typ frukt och grönsaker, smörgås med potatissallad, flingor och mjölk etc. Har även näringsdrycker. Gurka och dipp låter gott!
  • bine87
    minnaaa skrev 2015-09-07 11:46:31 följande:

Jag plussade den 21 aug. Bf 23 april 2016 :) Är 20 år gammal. V8 nu. Alla skriver om illamående och kräkningar. Äre bara jag som inte mår så illa?! :)

Va glad att du mår bra. Min syster hade inte heller något direkt illamående och jag har jätteproblem på morgonen. Tar flera timmar för mig att kunna fungera. Jag kräks inte men går dubbelvikt typ och vill spy för det känns som att det skulle bli bättre. Är ungefär som en bakfylla faktiskt. Frusen och illamående och det känns bra så länge jag ligger kvar under täcket i sängen men sen går det mindre bra. Jag måste börja ha mariekex eller nåt vid sängen så att jag slipper resa på mig innan jag fått nåt i magen. Har ju tyvärr inte turen att bo med någon som kan ge mig det om jag glömt.

Just nu ligger jag på soffan och äter fruktsallad. Meningen är att jag ska vara redo och klar att åka och fira min syster om 35 min. Känner mig mindre pepp på att åka nånstans..
  • bine87
    whereeveryouare skrev 2015-09-06 19:53:33 följande:

Hur gamla är ni här? :) 

Jag är 28.
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-08 22:14:19 följande:

Bine87 när har du bf? :)

27 April. Du då? :)
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-08 22:36:59 följande:

16 April! Har du barn sedan tidigare? :)

Nope, mitt första! Knappt hunnit känna efter vad som faktiskt händer. Fick reda på det ganska tidigt, 4 dagar innan mens, och i samma veva åkte min kille hem och skolan började och sen startade praktiken och nu har jag mått illa och varit helt död i typ en vecka. Det är som att tre veckor som annars går jättefort har förvandlats till 3 månader.
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-09 10:30:58 följande:

Låter inge vidare :/ Har du fått något mot illamåendet?

Gynläkaren sa att jag skulle testa postafen. Vet inte om det hjälpte eller inte om jag ska vara ärlig för jag var så trött så kunde ändå inte fungera.

Jag har vanliga 25 mg lergigan hemma som jag tagit mot klåda under natten och testade att ta en tredjedels tablett för att inte bli helt avdäckad och jag tror att i kombination med mina seabands så funkade det bra. Blev något borta ändå dock men inte lika farligt.

Jag satt igår och funderade på läkare som är gravida, typ kirurger. Dom måste ju verkligen ha problem med att kunna jobba :o
  • bine87

Så skönt att allt är bra och att du mår bättre av lergiganen! :)

• bine87

Jag håller tummarna för dig :)

Jag ska till praktiken imorgon och börjar kl 7. Jag hoppas att det kommer gå bra. Får helt enkelt spy om det är så men har missat två dagar nu och på fredag har vi samtal med läraren och jag måste ju visa att jag kan. Fruktansvärt jobbigt och pinsamt tycker jag. Men vad ska jag göra?

• bine87

Fungerar inte att citera för mig heller. Kan inte heller kolla direkt hur många olästa inlägg jag har utan måste gå direkt till mina favoriter på sidan istället för ovan med röd siffra.

Mina seabands hjälper absolut. Jag skulle tippa på att det tar bort det värsta vilket gör att jag inte spyr men jag mår fortfarande illa. Jag märker skillnad när jag inte har dom på. Dock hade det varit skönt med lergigan comp också. Funderar på att ta en tredjedels tablett lergigan forte som jag har och sen dricka en liten kaffe. Kanske hjälper?

Svar på tråden Aprilbebis 2016