Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

Aprilbebis 2016

Ellile:

Tack, du fick mig att börja skratta. Jag tackar och tar emot för minsta lilla även om det säkert inte var meningen. Du avslutade ditt inlägg så klockrent bara! Jag är nu på jobbet. Känns skönt faktiskt. Jag gillar hotellet. Skönt att ha lite byte i tillvaron och inte bara en massa vård. Jag mådde pyton när jag kom hit och caféet nedanför luktade så illa och fick springa in på toa. Har så svårt med lukter. Minsta lilla. Fått återgå till kall mat igen. Men jag är glad att jag kunde äta thaimaten på min systers födelsedag iallafall :)

Det är bara att ta en dag i taget. Det är tufft och det gör fruktansvärt ont men jag hoppas jag klarar det. Är rädd att det är för mycket bara och att jag blir deprimerad när jag står här gravid och utan medicin och humöret svajar. Jag bytte skift med min kollega imorgon så kan gå hem och ta det lugnt och inte behöva gå upp fem på morgonen. Passar mig bättre. Hon är gullig hon.

• bine87
    saraaj skrev 2015-09-12 14:31:47 följande:

Dom två första dagarna när jag plussat tyckte jag de kändes som att jag gick på toa hela tiden men nu är de inte lika ofta vilket är skönt : )

Jag reagerade så kraftigt med allt så var rädd att det skulle vara två på ultraljudet men såg bara en. Tack gode gud.
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-12 16:53:19 följande:

haha, gud såg nu i efterhand att det såg så dumt ut. Tänkte ju bara svara på två i ett liksom;) Härligt att få dig att skratta iallafall lite. 

åh, kul att det känns bra! Vad jobbar du med? 

Jag jobbar som hotellreceptionist samt även som habiliteringspersonal på ett missbruksboende.
  • bine87
    Tjej90 skrev 2015-09-12 22:01:40 följande:

Någon här som har tungt att andas? Blir andfådd av nästan allt.. Är det normalt? Läste nånstans att blodvolymen ökar med 50%. Kanske därför? Är bara i vecka 8

Samma för mig, att cykla är fruktansvärt just nu. Blir så andfådd och fruktansvärt illamående.
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-12 23:37:11 följande:

Fy, har inte haft någon vidare lördagskväll... Inlagd med dropp nu :(

Nämen gud vad har hänt? :(
  • bine87
    Ellile skrev 2015-09-13 17:19:22 följande:

Fick knappt i mig något och när det väl gick fick Jag intebehålla något, inte ens vatten! Blir kvar över natten idag med :/ så rastlös!

Shit. Blev det bara så på en dag? :(
  • bine87

Jag är på jobbet och är verkligen helt slut. Det gör ont bara att skriva detta. Känns som om min kropp lägger av och jag kämpar med att hålla den vaken. Sitter och äter flingor och naturell yoghurt på löpande band i miniportioner. Jag orkar verkligen inte hålla mig vaken, vet inte vad jag ska göra. Lägga mig på två stolar ock ställa fram ringklockan ifall att jag somnar?

• bine87

Funderar på detta med gravidförsäkring. Det finns ju gratis men även de som kostar med utökat. Hur ska ni göra?

• bine87

Det känns som att man borde vara på den säkra sidan ifall att det är så att något händer och man skulle behöva vara på sjukhuset längre. Men det är ju ett tag kvar. Den jag kollade på så gäller uttökat from vecka 22 och fram tills barnet är 6 månader.

• bine87
    isadora81 skrev 2015-09-13 19:47:04 följande:

Usch och fy idag gick mitt illamående upp till en ny nivå. Kräktes upp både första och andra frukosten. Sen har illamåendet inte släppt på hela dagen även om jag inte kräkts mer så hänger kräkningarna i halsen hela tiden. Jag har lite panik.

Jag förstår dig. Det tar timmar för mig på morgonen. När jag väl lyckas komma upp så är det knappt att vätska stannar. Ett glas (2 dl) nyponsoppa tar en halvtimme att få i sig om jag ska undvika att spy. Sen får jag fortsätta så tills jag känner att jag klarar av att äta smörgåsrån. Efter det så blir det flingor. Men hela den proceduren tar timmar. När klockan är 13.30 så är det dags att gå till jobbet och då är jag fortfarande inte helt okej utan fortsätter på samma sätt. Det är ett helvete detta. Jag är glad att jag lyckats byta mitt morgonskift till kväll annars hade det aldrig gått. Problemet jag har nu istället är att jag knappt orkar hålla mig vaken.
  • bine87
    isadora81 skrev 2015-09-14 12:32:33 följande:

Jag jobbar i alla fall inte vilket är väldigt skönt för det hade jag inte klarat. Däremot är jag hemma med min dotter som är sju månader och det är inte alldeles enkelt heller.

Jag är imponerad av er som har barn och går igenom en graviditet till och ska klara allt. Jag har hund och henne har farmor fått hjälpa till med..
  • bine87

Jag har blivit sjukt sugen på sushi mitt i illamåendet. Köpte sushi takeaway på lunchen men blev så dålig i bilen på väg till min syster att jag inte vågat äta det. Vill verkligen inte riskera att spy upp wasabi..

• bine87
    Ellile skrev 2015-09-18 20:42:19 följande:

Kan tänka mig att det kanske inte är det roligaste att kräkas upp! Hoppas du lyckades få i dig någnot ändå:)

Hah nä fy, stark wasabi som kommer upp verkar som döden.. Jag åt en smörgås hos min syster istället och så åt jag sushin när jag kom hem senare på kvällen. Funkade bra. Jag går runt mest hela dagarna och hulkar och min pappa så att jag får ju springa på toa om jag ska spy. Förklarade att om jag känt att jag verkligen hade behövt spy så hade jag inte stått kvar. Det är liksom bara kräkreflexerna i samband med sura uppstötningar och jag kan inte spendera hela dagarna på toaletten för det! Det håller på mest hela tiden liksom :(
  • bine87

Usch, har Kramper i magen och jag är livrädd att något är fel. Har blivit mer och mer panikslagen idag.

• bine87
    becka1989 skrev 2015-09-19 05:55:57 följande:

Usch och fy, har knappt sovit något under natten har haft växtvärk från och till och ont i låren och svanken hoppas verkligen att det inte är foglossning som är påväg redan och nu ska jag snart åka till jobbet och jobba till 10 som tur är det inte så många timmar. Hatar verkligen lördags morgon jobbar varje helg men lördagar måste jag jobba från 6-10 så man är skapligt trött men åker hem och sover efter jobbet igen blir nog mer än 1timme idag.

Hur mår ni andra? Vilken vecka är ni i? Går själv in i vecka 11 imorgon redan.

Låter mindre kul. Jag sov som en stock mellan halv ett och fyra iaf innan jag blev väckt av skrik.

Har faktiskt fått i mig tre smörgåsar, bara bröd och smör men ändå! Jag är hos mina föräldrar. Mådde så dåligt så vågade inte va kvar hemma helt själv. Tror att det va bra att få miljöombyte och att det är därför jag kan äta bättre. Så kommer stanna här tills tisdag iaf då min tid hos bm är. Är i vecka 8+2
Svar på tråden Aprilbebis 2016