• deko

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Likheter, känner för folk som står mej nära men totalt likgiltig för främmande.

Kan känna för djur, räddar hellre en hund än 100 drunknande flyktingar. Kan ju tillägga art jag hellre räddar en hund än 100 drunknande svenskar likaså i detta pk land;)

Ytligare ett tillägg, dom få människor som verkligen kommit mej nära skulle jag göra allt för, även om det innebar att jag personligen skulle få en stor negativ konsekvens.

• deko
    Anonym (Andante) skrev 2015-09-04 16:14:13 följande:
    Hellre rädda en hund än 100 människor låter väldigt onormalt.
    Absolut. Bara mitt sätt att "känna". Hunden tycker jag synd om, människorna.. Inget.
  • deko
    Anonym (--) skrev 2015-09-04 15:54:14 följande:
    För att förstå skillnaden mellan rätt och fel.
    Det där är lite intressant. Vad är rätt? Vad är fel? Anser du själv att DU har rätt att bestämma vad som är rätt och fel för andra?
  • deko
    Anonym (Andante) skrev 2015-09-04 19:24:08 följande:

Att känna mer för en hund än för 100 människor tyder på att människor gjort dig väldigt besviken. Att ingen har riktigt brytt sig om dig. Anknytningsproblem?

Inget av det stämmer faktiskt.
  • deko
    Anonym (Andante) skrev 2015-09-04 19:46:03 följande:
    Du får vara som du vill. Men förvänta dig inte att folk ska tycka att du är normal om du inte kan känna empati och bryr dig mer om hundar än människor. Det är rätt för dig, men väldigt tokigt för det flesta.
    Om du ska läsa mellan rader, läs om läs rätt.
    Aldrig påstått att jag är normal, aldrig påstått att jag har "rätt" (denna diffusa beteckning).
    Frågan var till en person som hävdar att känslor måste finnas för att se rätt o fel. Följdfråga på det var hur en person kan anse sej ha rätt att bestämma vad som är rätt o fel för andra.
    På ett världsligt plan dvs. Om du nu vill veta mina personliga åsikter så har jag inga på den biten. Men som ett typexempel.
    Jag anser inte att det är rätt att sitta och gråta över ett barn i 3´e värden.
    Jag anser inte att det är fel att sitta och gråta över ett barn i 3´e värden.
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!