Inlägg från: Anonym (Autism) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Autism)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Anledningen till att man blir mer berörd när man ser bilden är ju att det blir tydligt hur hemskt det är. En liten pojke som ligger på en fin strand. Har sett mina barn på stranden massor med gånger, alltid glädjefyllt. Helt plötsligt blir en liten pojke på stranden något helt annat. Kläderna, skorna det kunde varit min pojke. Han var så liten, så chanslös. Det gör mig ledsen.

Som flera tidigare påpekat så är oförmågan att bli berörd ofta en följd av egna trauman. Man lär sig stänga av. Att bry sig om djur men inte människor är ofta ett tecken på autism.

• Anonym (Autism)
    Mandel skrev 2015-09-04 21:38:07 följande:

Om detta verkligen stämmer så är det f-n bland det värsta jag sett/hört/läst.

Bara folk med extremt låg iq tror på den historien.
  • Anonym (Autism)
    Mandel skrev 2015-09-04 21:48:16 följande:

Just därför vill jag ha en källa på det.

Det finns ingen källa och kommer aldrig att presenteras någon källa eftersom det inte är sant.
  • Anonym (Autism)
    Anonym (N) skrev 2015-09-04 21:59:11 följande:

Jag är som Ts, känner mycket mer för djurens lidande än människors. Både människors och djurs lidande är oftast skapad av andra människor. Ondskan i världen kommer från människor, ej oskyldiga djur. Tror det är därför jag tycker mer synd om djur.

Och en treårig pojke vad är han skyldig till?

Har du aldrig sett en katt leka med sitt byte? Inte så oskyldigt.
  • Anonym (Autism)
    Anonym (!) skrev 2015-09-04 22:20:38 följande:

Känner så oxå. Alla visste om kriget och allt vad det innebär redan innan. Att det behövs en så tragisk bild att fatta innebär att folk har inte brytts sig innan. Flera barn har dött unnan denna lilla pojke. Det har pågått länge och först nu reagerar folk. Det har stått i tidningar länge hur flyktingar dör under flykt. Känns så fel då folk kunde ha ingripit tidigare.

Men sanningen är Så länge vi inte själva behöver offra oss mer än att skänka några hundralappar en gång samt dela en hemsk bild kan vi klappa oss på axeln och känna oss som medmänniskor. För då har vi gjort vårt. Kriget ändras inte och det kommer fler flyktingar och barn.

Vi tar inte ens hand folk som redan bor/har fått asyl i Sverige!!!

Men det är väl bra att folk bryr sig. Bättre sent än aldrig.
  • Anonym (Autism)
    Anonym (N) skrev 2015-09-04 22:22:07 följande:

Fast familjen var redan utom fara, de bodde i Turkiet och hade jobb och bostad.

Om man har jobb och bostad i Turkiet varför åker man då olagligt till Sverige? Ta den stora risken att sätta sin familj i en osäker båt, det är ju inte så att fenomenet men döda flyktingar är okänt i Turkiet. Varför skulle han ha familjen med sig? Om han skulle till Sverige för att fixa tänderna hade det väl varit billigare och smidigare för alla att han åkte själv?
  • Anonym (Autism)
    Anonym (nost) skrev 2015-09-04 22:26:15 följande:

Har du lust att posta en länk om tortyren?

Hittar den nämnligen inte själv och min man tror att det är BS.

Din man tror det? Vågar du inte stå för det själv eller ska vi ta det på större allvar för att en man har sagt det?
  • Anonym (Autism)
    Anonym (!) skrev 2015-09-04 22:33:22 följande:

Ja absolut men nu är det mer som en status grej. Vilket blir bara löjligt. Sluta uppdatera status till samma vänner över att vi måste hjälpa. Skriv istället vad du gjort och gör.

Det är ändå bra om det blir trendigt att hjälpa andra. Oavsett varför man gör det. Jag är gammal nog att minnas band aid perioden. Alla köpte skivan. Principen är densamma nu. Man vill vara med liksom. Så länge resultatet är bra är det väl bra. Mycket mycket löjligare saker har i alla fall förekommit på min Facebook.
  • Anonym (Autism)
    Anonym (N) skrev 2015-09-04 22:37:45 följande:

Det får du fråga honom om

Fast du utger dig ju för att veta allt annat, var de bodde varför de flydde osv. Kan du inte svara på detta då?
  • Anonym (Autism)
    Anonym (N) skrev 2015-09-04 23:54:16 följande:

Ja, jag vet fakta på vad som har hänt. Men hur ska jag veta hans sanna motiv bakom allt? Så allsmäktige är jag inte att jag kan läsa tankar, men tack för att du tror du.

Om du inte vet hans motiv kanske du inte ska uttala dig om det?
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!