• Anonym (N)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag är som Ts, känner mycket mer för djurens lidande än människors. Både människors och djurs lidande är oftast skapad av andra människor. Ondskan i världen kommer från människor, ej oskyldiga djur. Tror det är därför jag tycker mer synd om djur.

• Anonym (N)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-04 22:05:06 följande:

Och en treårig pojke vad är han skyldig till?

Har du aldrig sett en katt leka med sitt byte? Inte så oskyldigt.

Jag har aldrig sagt att pojken är skyldig. Du har inte förstått vad jag skrev
  • Anonym (N)
    alice85 skrev 2015-09-04 22:13:00 följande:

Familjen var från Kobane, Syrien, och det är där barnen och frun begravits idag. Det är inte en stad du vill vara i... IS attackerar civila där. De flydde för att sätta sig i säkerhet, och pappan hade fått sina tänder utdragna under tortyr. Så ja, det är väl en anledning att vilja ha nya tänder.

Och han riskerade sin familjs liv för att få tänder.
  • Anonym (N)
    alice85 skrev 2015-09-04 22:19:09 följande:

Nej, för att undkomma tortyr. Hans tänder blev utdragna under tortyr. Att tänderna är borta är liksom inte huvudskälet i denna historia, det är resultat av tortyr. Hade du velat stanna på ett ställe där civilbefolkning attackeras och där du blivit utsatt för tortyr?

Fast familjen var redan utom fara, de bodde i Turkiet och hade jobb och bostad.
  • Anonym (N)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-04 22:28:08 följande:

Om man har jobb och bostad i Turkiet varför åker man då olagligt till Sverige? Ta den stora risken att sätta sin familj i en osäker båt, det är ju inte så att fenomenet men döda flyktingar är okänt i Turkiet. Varför skulle han ha familjen med sig? Om han skulle till Sverige för att fixa tänderna hade det väl varit billigare och smidigare för alla att han åkte själv?

Det får du fråga honom om
  • Anonym (N)
    alice85 skrev 2015-09-04 22:30:48 följande:

Vad jag läst hade de kommit som flyktingar till Turkiet och ville vidare. Och jag har förståelse för att någon som varit med om grov tortyr vill så långt bort som möjligt från platsen...

Jag har ingen förståelse att nån riskera sin icke simkunniga familjs liv när man inte är i livsfara.
  • Anonym (N)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-04 23:20:52 följande:

Fast du utger dig ju för att veta allt annat, var de bodde varför de flydde osv. Kan du inte svara på detta då?

Ja, jag vet fakta på vad som har hänt. Men hur ska jag veta hans sanna motiv bakom allt? Så allsmäktige är jag inte att jag kan läsa tankar, men tack för att du tror du.
  • Anonym (N)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-04 23:56:59 följande:

Om du inte vet hans motiv kanske du inte ska uttala dig om det?

Jag har åsikter om hans handling. Hur har du tänkt stoppa mig?
  • Anonym (N)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-05 00:09:15 följande:

Du har skrivit "han riskerade sin familjs liv för att få tänder" är det en åsikt eller har du uttalat dig om hans motiv? Som du i nästa andetag förnekar att du vet något om.

Hallå, det är hans egen familj i Canada som sagt det!
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!