• schumi11

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag tycker det är tråkigt men jag bryr mig inte heller nämnvärt mer om flyktingar idag än i går och varför??? Av den enkla anledningen att jag inte tillåter MEDIA bestämma hur jag ska tycka(så mycket jag kan iaf). Folk är så lättledda, SD ökar och allt media då försökt med hittills har gått fel så då ser man denna chansen och de visar inte bara den här bilden utan AB går ALL IN på flyktingfrågan och försöker få oss att må dåligt.

JA det är tragiskt men knappast något NYTT, detta har pågått i 20 år säkert och varför ska jag då låta mig nerslåss av detta nu? Bara för att MEDIA visar en bild??? ALDRIG i mitt liv, världen är en grym plats men sverige kan inte vara HELA världens SOCIALBIDRAGSGIVARE oavsett tragiska saker. Det finns 100 000 "den lilla pojken" i världen men det glömmer folk och säger vi har plats, vi har ekonomi etc. Då ska man ta emot 1 miljard i så fall för så många lever ju i svält och fattigdom. Så FUNKAR INTE världen!!!

• schumi11

Sant men så vitt jag förstår så är Sveriges regering den enda som sagt, ta ett flyg och hämta hit allihopa. Herregud!!! Jag blir så förbannad, detta handlar om EKONOMI! Varför tar inte de andra länderna emot tror ni? Enkelt och JA människan kan mätas i pengar den som säger nått annat är naiv, hade det varit lönande och det funnits obegränsat med plats hade alla tagit emot men varför gör man inte det? För att det är en belastning för samhället. Sen att det är OTROLIGT tragiskt det som sker är en annan sak.

• schumi11
    alice85 skrev 2015-09-05 11:53:17 följande:
    Va, när har regeringen gått ut med att Sverige ska "ta ett flyg och hämta hit allihopa"?
    Stefan Löwen sa det till AB i går, du borde kunna hitta artikeln om du söker på deras hemsida. Sen vet man ju inte om han menade allvar men så stod det iaf.
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!